به گزارش هنر آنلاین ، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی به چهارمین کنگره بین المللی قدس شریف ارائه کرد و در این پیام به افول رژیم نامشروع صهیونیستی اشاره کرد.

در این پیام آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا بر خود لازم می‌دانم از همه کسانی که در برگزاری چهارمین کنگره بین المللی قدس شریف با موضوع جهان پس از صهیونیسم؛ سهم ارزنده‌ای دارند به ویژه کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی، سپاس گزاری کنم و از همه میهمانان گرامی بابت مشارکت در این کنگره مهم تشکر نمایم. همین که امروز گرد هم آمده ایم تا درباره جهان پسا صهیونیسم سخن بگوییم نشان می‌دهد که آموزه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) امکان وقوعی زیست در جهان بدون صهیونیسم را برای همه باور پذیر کرده است.

این دستاورد، یعنی باور پذیر کردن فروپاشی صهیونیسم در جهان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است. مکتب فکری صهیونیسم در جهان با تکیه بر پایه‌های دینی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی کوشید تا خود را موجه جلوه داده به الگویی برای جهانیان تبدیل شود اما امروز نه تنها این اندیشه به الگو تبدیل نشد که به عبرتی برای جهان مبدل گردید زیرا پایه و اساس آن جعلی و مبتنی بر برتری‌جویی و ظلم به بشریت است.

گرچه پدیدآورندگان این اندیشه روزگاری کوشیدند در پس پرده آن را بیارایند تا زیبا جلوه کند اما هیچگاه نتوانستند زشتی‌های ذاتی آن را پنهان کنند تا اینکه حجم نفرت تولید شده. در طول سالیان گذشته بر علیه صهیونیسم، سبب گردیده تا آزادی‌خواهان جهان اندیشه صهیونیستی را به افول بکشانند. اندیشه‌هایی که بر بنیان عدالت بنا نهاده نشود دیر یا زود همین سرنوشت را خواهند داشت.

از بدو تأسیس دولت جعلی رژیم اشغالگر اسرائیل تا امروز زندگی صاحبان اندیشه صهیونیستی، دستخوش نا آرامی و کابوس بوده است زیستن بر روی پایه‌های لرزان و متزلزل همان زیست بر روی تار عنکبوت است که قرآن کریم آن را خانه‌ای سخت سست و بی بنیان می نامد و عجیب اینکه بنیانگذاران مکتب فکری صهیونیسم بهشتی در میان جهنم را برای غرب آسیا وعده داده بودند امروز نه تنها از آن بهشت خبری نیست بلکه اسرائیل به زیستگاه نا امن و پرمخاطره و آشوبی تبدیل شده که هر روز در انتظار نابودی و اضمحلال است آواره‌گی سرزمینی که اسرائیل بر مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین تحمیل کرد، امروز گریبانگیر ذهن و ضمیر خودشان شده و در رنج همیشگی نا امنی به سر می‌برند.

عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل گرچه از سوی برخی دولت‌ها در دستور کار قرار گرفت اما هیچگاه از سوی ملت‌های منطقه مورد پذیرش واقع نشد و امروز تابوی شکست ناپذیری و افول اندیشه صهیونیستی، شکسته شده و ملت‌های دنیا با حضور خود در روز قدس که به ابتکار امام عظیم الشان انقلاب اسلامی (ره) بنیان گذاری شد گام‌های بلندی را برای به محاق کشاندن و اضمحلال اندیشه صهیونیستی و رژیم جعلی برآمده از آن بر می‌دارند.

در جهان پسا صهیونیسم که بنده آن روز را دور و دیر نمی‌بینم اندیشه مبتنی بر عدالت اندیشه غالب خواهد بود. نا عدالتی که از سوی این اندیشه بی پایه در جهان انتشار یافته است حتماً برچیده خواهد شد. مؤلفه‌های جهان پس از صهیونیسم در حال شکل گیری است قدرت فرهنگی و معنوی مسلمانان جهان حتماً در شکل گیری این مؤلفه‌ها نقش اساسی خود را ایفا خواهد کرد. در پایان بار دیگر از سامان دهندگان این کنگره عظیم تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم در رسیدن به اهداف این اجلاس موفق باشید.

همچنین چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف با موضوع جهان پساصهیونیسم با پیام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری و با سخنرانی شخصیت‌های داخلی و خارجی برجسته از جهان اسلام به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.