به گزارش هنرآنلاین، «انور رضا» روزنامه‌نگار ارشد و رئیس باشگاه ملی خبرنگاران در شهر اسلام‌آباد پذیرای «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان بود.

طرفین در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره کانون خبرنگاران پایتخت پاکستان و نماینده دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) انجام شد، راه‌های توسعه ارتباطات فرهنگی، رسانه‌ای و مردمی میان دو کشور همسایه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل جهت تقویت مناسبات فی مابین را بررسی کردند.

رایزن فرهنگی سفارت کشورمان با اشاره به نقش موثر دفتر خبرگزاری ایرنا در پاکستان در اطلاع رسانی به موقع اخبار و ایفای نقش تخصصی در حوزه رسانه و خبر، انتخاب مجدد انور رضا به عنوان رئیس باشگاه ملی خبرنگاران اسلام‌آباد را تبریک گفت و افزود: حوزه رسانه یک عامل موثر برای تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور متبوع در راستای کمک به ارتقای روابط مردمی با دیگر کشورها است و در این میان ایران و پاکستان می‌توانند گام‌های بهتری برای تعمیق تعاملات در بخش رسانه بردارند.  

خزاعی آمادگی ایران و رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در اسلام‌آباد برای تبادل هیات‌های رسانه‌ای با پاکستان و همچنین همکاری نزدیک با باشگاه ملی خبرنگاران برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک فرهنگی و رسانه‌ای را اعلام کرد.

انور رضا، رئیس باشگاه ملی خبرنگاران اسلام‌آباد با ابراز خرسندی از دیدار با رایزن فرهنگی سفارت ایران به سابقه تعامل این مجموعه با نهاد فرهنگی کشورمان اشاره کرد و افزود: جامعه رسانه‌ای پاکستان محبت و احساسات ویژه به کشور همسایه و دوست ایران قائل است و ما از هرگونه ابتکار برای کمک به تقویت روابط دوجانبه استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت که باشگاه ملی خبرنگاران اسلام‌آباد آماده تبادل هیات‌های رسانه‌ای با ایران و شناسایی زمینه‌های همکاری با نهادهای رسانه‌ای و کانون‌های خبرنگاری میان دو کشور است.

برگزاری مشترک همایش فلسطین در آستانه روز جهانی قدس از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران و باشگاه خبرنگاران اسلام‌آباد با هدف حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین از دیگر محورهای مورد تفاهم در این دیدار بود.