به گزارش هنر آنلاین به نقل از از معاونت حقوقی وزارت فرهنگ، سید محمدهاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صوت و تصویر فراگیر، هم صداوسیما وظایفی دارد و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص حدود و تفکیک وظایف هر دو دستگاه در حوزه صوت و تصویر فراگیر توافقاتی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه‌هایی که مدیریت آنها اصالتاً با وزارت متبوع بوده است، در حوزه صوت و تصویر فراگیر هم این مسئله با راهبری و نظارت دنبال می‌شود که از این میان می توان به حوزه‌هایی مانند موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم سینمایی، کتاب، خبرگزاری ها و تبلیغات اشاره کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر در خصوص معرفی نمایندگان وزارت ارشاد در شورای ساخت و شورای پخش سریال‌های نمایش خانگی، اظهار کرد: یکی از موارد توافق‌مان این بود که دو نفر از وزارت فرهنگ در شورای ساخت و دو نفر هم در شورای پخش سریال‌های نمایش خانگی معرفی شوند؛ که این اتفاق رخ داده است. همچنین در نوشتن آیین‌نامه‌های مختلف در حوزه صوت و تصویر فراگیر و شوراهای تخصصی آن در هر دو دستگاه، نگاه هم‌افزایی و هماهنگی وجود دارد.

وی با اظهار امیدواری در رابطه با تفکیک وظایف و توافق با صدا و سیما، بیان کرد: امیدواریم با این تفکیک وظایف و توافق و همدلی ایجاد شده، نهایتاً شاهد تقویت و تعالی تولیدات و محتوای فضای مجازی و قانون‌مداری در حوزه صوت و تصویر فراگیر باشیم.

هاشمی گفت: ما در وزارت فرهنگ به این باور داریم که کسب و کارهای حوزه صوت و تصویر فراگیر و اقبال مردم که با توجه به ذائقه جهانی در استفاده از فضای مجازی، طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده و هست و این مسئله یک فرصت برای فضای فرهنگی و هنری امروز جامعه ایرانی به شمار می‌رود.

وی افزود: در خصوص نمایش خانگی، با نگاه فرصت‌محور باید به دنبال شیوه‌های جدیدی در نظارت و همراه‌سازی تولیدکنندگان باشیم تا سلامت محتوا، نظارت‌پذیری و اقتصاد پلتفرم‌ها را توأمان تضمین کرد.