به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی گفت: دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» با هدف گسترش عدالت آموزش های فرهنگی وهنری در سراسر کشور به ویژه در مناطق کمترتوسعه یافته و مرزی آغاز شده است و ثبت نام در این طرح تا 5 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به اهداف این طرح ملی اشاره کرده و افزود: این طرح دارای اهداف مهمی در دو بخش کشف و پرورش استعدادهای هنری در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی و توسعه اقتصاد و کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه مهارت آموزی ستادکل نیروهای مسلح، کانون های فرهنگی هنری مساجد، انجمن های فرهنگی و هنری و... اجرا می شود.

اسماعیلی با اشاره به اولین مرحله اجرای این طرح گفت : این طرح در راستای سیاست های محرومیت زدایی دولت مردمی و به تبع آن برنامه های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش های فرهنگی و هنری  و به منظور دسترسی همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر، ابتدا در سطح 11 استان از بهمن ماه 1400 آغاز شد که با استقبال فراوان از این طرح و افزایش  10  استان دیگر،  این طرح در فاز اول در سطح  21  استان اجرا شد.  

اسماعیلی افزود: در اولین مرحله ثبت نام این طرح، بیش از 38000 متقاضی در سامانه آموزش هنر ثبت نام نموده بودند که دوره های آموزشی آنها تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار و گواهی های شرکت در دوره برای هنرجویان صادر شده است .

وی با تاکید بر رایگان بودن این طرح  اضافه کرد: در حال حاضر با هماهنگی ها و بررسی های صورت گرفته، این طرح در مرحله دوم به تمامی استان های کشور توسعه یافته است و در این مرحله 35 رشته هنری به صورت عمومی برای کل استان ها منظور شده و برای هر استان نیز با تأکید بر احیاء و تقویت هنرهای بومی و محلی بین 2 تا 5 رشته هنری خاص برای آموزش در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از 120 رشته هنری در مناطق محروم استان ها به علاقه مندان آموزش داده می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری خاطر نشان کرد: آموزش های ارائه شده در این طرح به دو شیوه حضوری و آنلاین و با استفاده از ظرفیت اساتید و مراکز آموزش های هنری استان ها برگزار می شود که کلاس ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته  پس از پایان مهلت ثبت نام آغاز خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این طرح، به سامانه دفتر  برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی amoozeshehonar.farhang.gov.ir (بخش آموزش هنر برای همه) یا ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی استان محل سکونت خود مراجعه کنند.