سرویس سینمایی هنر آنلاین: الهام کردا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی "آندرانیک" است. او که دو سال پیش با نمایش "شنیدن "به روی صحنه تئاتر رفت، بار دیگر قرار است با این نمایش از دوم خرداد در تئاتر مستقل تهران به صحنه برود.

او در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی "آندرانیک" به کارگردانی حسین مهکام هستم که فعلاً اجازه صحبت درباره این فیلم را ندارم.

کردا ادامه داد: از سوی دیگر این روزها مشغول تمرین نمایش "شنیدن" به کارگردانی محمدرضا کوهستانی هستم که از دوم خرداد در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران اجرا می‌رود. این نمایش دو سال پیش در تهران اجرا شد و تورهای مختلفی داشت و اولین نمایش ایرانی بود که در فستیوال اوینیون اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

نمایش شنیدن

بازیگر فیلم "ملبورن" درباره تغییرات احتمالی که در اجرای مجدد این نمایش ایجادشده است، بیان کرد: "شنیدن" نسبت به آنچه پیش‌ از این به صحنه رفت هیچ تغییری ندارد و همان نمایش بار دیگر به روی صحنه می‌رود. ما در اجرای قبلی کمتر از 30 اجرا داشتیم و از آنجا که سالن کوچک بود، بسیاری از علاقه‌مندان این امکان برایشان فراهم نشد تا بتوانند نمایش را ببینند، اما تصمیم گرفته شد که اجرای مجدد  در تماشاخانه تئاتر مستقل به روی صحنه برده شود تا علاقه‌مندان به دیدن این نمایش بیایند و کار را ببینند.

کردا در ادامه به دلایل چرایی حضور در این نمایش اشاره کرد و گفت: آنچه مورد توجه بود حضور خود محمدرضا کوهستانی است که به نظرم جزو پنج کارگردان مطرح و مهم ایران و دنیاست و کارهای مهمی را تاکنون کارگردانی کرده است و همین‌که "شنیدن" نوشته و کار اوست، باعث می‌شود مخاطب داشته باشد. از سوی دیگر برای من مهم‌ترین عامل کارگردان کار است و علاوه بر آن آنچه خیلی شاخص است و نسبت به آن‌یک احساس خاص پیدا می‌کنیم ولی نمی‌توانیم درباره آن حرف بزنیم موضوع خود نمایش است که در زندگی همه آدم‌ها وجود دارد و آن این است که گذشته را هرگز نمی‌توان تغییر داد و تبعات آن در آینده و حال همیشه هست. گذشته مانند یک خواب می‌ماند و تبعات آن در ذهن همیشه وجود دارد و نمی‌توان آن را تغییر داد و کلیت نمایش هم درباره این موضوع و تأثیر اتفاقی است که در گذشته رخ‌ داده و حالا در آینده اثر گذاشته است.

این بازیگر که در فیلم سینمایی "رگ خواب " نیز حضوری کوتاه داشته است،  اظهار کرد: این فیلم کاملاً بر مبنای زندگی شخصیت اول فیلم سپری می‌شود و برای من اساسی‌ترین عاملی که باعث حضور در این فیلم شد خود حمید نعمت اله بود، چرا که دلم می‌خواست حتی خیلی کوتاه در کنار او باشم و از او چیز یاد بگیرم و این برایم مهم بود. خوشحالم که این فیلم نیز در جشنواره خیلی خوب دیده شد و بازهم خوشحالم که کوتاه در کنارشان بودم و از آن‌ها یاد گرفتم.

کردا همچنین درباره این‌که بازخورد‌ها درباره این فیلم کاملاً متفاوت است و بیشترین مخاطبانی که با آن ارتباط برقرار کردند زنان بودند گفت: بهر حال فیلم نعمت اله فیلم خوبی است و بیش از هر چیز زنانه است. فیلم درباره زندگی یک زن است که در طول مسیر عاشق می‌شود و اتفاقاتی که برایش می‌افتد را نشان می‌دهد و تصمیم‌گیری نهایی او برای ادامه زندگی باعث می‌شود تا زنان بیشتر از مردان نسبت به این فیلم واکنش نشان دهند و ارتباط بهتری با آن برقرار کنند.