به گزارش هنرآنلاین روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران نمایش "سفر به آیین‌های ایران زمین" در قالب نمایش آیینی و با هدف گسترش و معرفی آیین‌ها و فرهنگ اقوام ایرانی اجرا خواهد شد. در این نمایش دختری از دنیای مدرن سفری را به دنیای کهن آغاز می‌کند، وی در این سفر با زوایای گوناگون و پنهان  فرهنگ غنی، آداب و رسوم ،آیین‌ها و پوشش زیبای اقوام مختلف ایران زمین آشنا و شیفته آن‌ها می‌شود. در این نمایش بر حفظ اصالت ایرانی از سوی جوانانی که با جنبه‌های گوناگون و گاهی فراموش شده  فرهنگ ایرانی رو به رو نشده‌اند تاکید می‌گردد.

نقش آفرینان این برنامه عبارت‌اند از : شقایق صمدی، سپیده سهرابی ، فائزه احدی،  سارامحمدپور، مهسامعارف وند  ،مائده قنبری، لیلاگنج خانی، آتناکریمی، میتراکیارشی، ساراطهماسبی، بیتایعقوبی راد، کیاناکرمی، ستاره دهقانی، مهلاتوکلی، فرنوش طیبی، پریسامدرسی،  النازشاکری، هلیادهقانی نعیمه مستی زاده. همچنین مهناز آبادیان در نقش راوی در این نمایش حضور خواهد داشت

نمایش "سفر به آیین‌های ایران زمین" ویژه بانوان  پنج شنبه 31 فروردین ماه ساعت 16 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد. علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه نمایند.

"هفت درِ عشق" در فرهنگسرای نیاوران گشوده می‌شود

فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایش موسیقایی "هفت درِ عشق" می‌شود.

این نمایش به نویسندگی "چیا جبری" و تهیه کنندگی و کارگردانی "مرجان مبینی مهوار"  قرار است 7 و 8 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران «ویژه بانوان» به روی صحنه برود.

"هفت درِ عشق" حاصل پژوهش و تمرین گروه هنری آتلا بر روی پوشش و حرکات فولکلور کشورهای ایران، آذربایجان، تاجیکستان، فلسطین و ترکیه است که با تلاش شبانه روزی اعضای گروه به مرحله اجرا رسیده است. این برنامه شامل نمایش آییین های فولکلوریک بخش‌های مختلف ایران از جمله آذری، کردی، گیلکی، جنوبی و آذربایجانی، تاجیکی، فلسطینی، ترکی و سماع است.

گروه آتلا که از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده و تقریباً نوپا حساب می‌شود، از آن گروه‌هایی است که برنامه ریزی شده و رو به جلو حرکت می‌کند و برگزاری اجراهای فاخر و در شأن فرهنگ و هنر ایران اولویت آن‌هاست. این گروه تا کنون اجراهای متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته که قدم بسیار مهمی در جهت معرفی بخشی از فرهنگ و هنر باستانی و اصیل ایران؛ که مربوط به حوزه پوشش، حرکات و موسیقی فولکلور می‌شود؛ به هموطنان و جامعه بین الملل برداشته است.

گروه آتلا متشکل از سمیه شوقی به عنوان روایتگر، یاسمین نصیری (طراح حرکات فولکلور)، الهه جمال افشاری (طراح صحنه) و مرجان مبینی (تهیه کننده و کارگردان) به همراه گروه حرکات در دو بخش بزرگسالان و اندک سالان، 7 و 8  اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران، "هفت درِ عشق" را خواهند گشود.

جهت تهیه بلیت این اجراها می‌توانید به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنید.