سرویس استان‌های هنرآنلاین: رضا صابری هنرمند پیشکسوت تئاتر در گفت‌وگو با هنرآنلاین، ضمن ابراز رضایت‌مندی  از وضعیت  گیشه تئاتر شهر مشهد، گفت: خوشبختانه آرزوی 50 ساله من در خصوص اینکه روزی تئاتر مشهد صاحب گیشه شود و مخاطبان حرفه‌ای تئاتر از نمایش‌ها با خرید بلیت استقبال کنند به تحقق پیوسته و به ویژه در سال‌های اخیر نمایش‌ها به شدت از طرف مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد، به طوری که شنیده‌ها  از فروش 200 میلیونی برخی نمایش‌ها حکایت دارد. 

او با بیان اینکه مجموعه تئاتر شهر مشهد، در نقطه طلایی این شهر واقع شده است، خاطرنشان کرد: نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان تئاتری بسیار خوب و حرفه‌ای در حال حاضر در شهر مشهد مشغول فعالیت هستند که چراغ تئاتر را در این  شهر زنده نگه داشته‌اند، به طوری که به عقیده  من بعد از پایتخت، شهر مشهد  دومین  شهری است که کار تئاتر به طور جدی و حرفه‌ای در آن جریان دارد.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس شناخته شده با اشاره به فعالیت‌های تئاتری خود در سال جاری، از تدارک اجرای نمایشی محیطی درباره زندگی شاعرنامدار ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی خبر داد و گفت: این نمایش  تحت عنوان "جهان داران جم" قرار است 25 اردیبهشت‌ماه به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در مقبره فردوسی به اجرا درآید.   

این کارگردان که چند سالی است در تهران سکونت دارد همچنین از تلاش برای بازتولید یکی از نمایش‌های خود برای اجرای عمومی در سال جاری خبر داد و افزود: نمایش "شنا در آتش" یکی از نمایش‌های موفق سال 72 بود که با بازنگری در متن و دکور و به همراه تیم جدیدی از تئاتری‌ها قرار است در یکی از سالن‌های مناسب تهران روی صحنه برود.

صابری با اشاره به محتوای این نمایش یادآور شد: "شنا در آتش" یک سایکودرام است که به هنرمندان و دغدغه‌ها، باورها و اعتقاداتی که دارند، می‌پردازد. هنرمندی که به حرفه خود معتقد است و تا آخر پای رنجی که برای این حرفه می‌کشد، می‌ایستد.