سرویس تئاتر هنرآنلاین: پرویز بشردوست نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر صبح روز یکشنبه 29 اسفند در منزل خود درگذشت. او 66 ساله بود.

اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر در یادداشتی کوتاه برای درگذشت بشردوست نوشته است: ملک الموت دست‌بردار نیست. امروز صبح پرویز بشردوست را هم قبض روح کرد. پرویز بعد از سال‌ها داشت جانی تازه می‌گرفت، نمایشنامه‌هایش تجدیدچاپ شد، می‌خواست کار کند، اما اجل مهلتش نداد. مردی همیشه آرام، ماخوذ به حیا، مهربان و دوست‌داشتنی. فقدانش را به جامعه هنری و خانواده محترمش تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد و یادش گرامی.

پرویز بشردوست متولد 1329 در تبریز بود. او فعالیت هنری‌ را از سال 1346 با نمایشنامه نویسی آغاز کرد.

"باغ آرزوها" و "عمو زنجیرباف" دو نمایشی است که بشردوست در دهه 1350 منتشر کرد. "باغ آرزوها" به کارگردانی محمد صالح‌علا و بازیگری بشردوست در سال 1353 روی صحنه آمد.

او در 1354 گروه هنری "آژیده" را تأسیس کرد و ضمن سرپرستی، به تدریس عملی تئاتر پرداخت. "عمو زنجیرباف" نخستین نمایش این گروه است که مدت یک ماه در انجمن فرهنگی ایران و آمریکا اجرا شد. او در سال 1355 به دعوت علی نصیریان به اداره تئاتر رفت و نمایش "انفارکتوس" را نوشت که شش ماه در خانه نمایش روی صحنه بود.

برخی دیگر از نمایشنامه‌هایی که بشردوست به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در آن ها حضور داشت، عبارتند از "خبرهای روز"، "تحویلدار"، "انفجار"، "افسانه ماشاالله‌خان" و "درخت انگور".

او همچنین تعدادی فیلمنامه برای مجموعه‌های تلویزیونی نوشت. بشردوست پس از بازی در تعدادی مجموعه تلویزیونی در سال 1372 سینما را با بازی در فیلم "همه دختران من" به کارگردانی اسماعیل سلطانیان تجربه کرد. آخرین حضور او در صحنه تئاتر، بازی در "باغ آرزوها" در سال 1366 بود که نمایش را بازنویسی کرده بود.