سرویس تئاتر هنرآنلاین: منیژه محامدی کارگردان برجسته تئاتر معتقد است که هنر نمایش در همه اشکالش خوب است اما آن نوع تئاتری که او می‌تواند کار کند و به آن علاقه وافر دارد تئاتر اجتماعی است.

محامدی در گفت و گو با هنرآنلاین ضمن تأکید بر اینکه برایش مهم است نمایشنامه‌ای که کار می‌کند دارای تأثیر اجتماعی باشد خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم انواع تئاتر اشتباه است و تئاتر سرگرم کننده نباید اجرا شود اما آن نوع تئاتری که من دوست دارم و بلدم کار کنم تئاتری است که با مسائل اجتماعی و سیاسی بشر ارتباطی اساسی و زنده دارد.

این کارگردان تئاتر همچنین تأکید کرد: نمایشنامه‌های خوب اجتماعی هیچ‌گاه تاریخ مصرف نخواهد داشت، چرا که مسائل اجتماعی ریشه در مسائل همه بشریت در همه زمان‌ها دارند و همواره به اشکال مختلف امکان وقوع آنها وجود دارد. آثاری مثل "حادثه در ویشی" و "پس از سقوط" نوشته آرتور میلر با اینکه به دوران مشخص می‌پردازند، اما وقتی شما خوب آنها را می‌خوانید و اجرا می‌کنید، متوجه می‌شوید که گویی دارند درباره همین زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم حرف می‌زنند و هشدار می‌دهند.

محامدی همچنین در خصوص علاقه‌اش به تئاتر درمانی گفت: من تئاتر درمانی را جدای از تئاتر اجتماعی- سیاسی نمی‌دانم. تئاتر درمانی نوعی از تئاتر است که بر اساس اشراف بر مسائل اجتماعی انسان ممکن می‌شود و لذا نمایش‌هایی که من اجرا می‌کنم به نوعی ریشه در همان دغدغه‌ای دارد که مرا به سمت تحصیل، فعالیت و تدریس تئاتر درمانی کشاند.

هنرآنلاین با منیژه محامدی کارگردان نمایش "حادثه در ویشی"، گفت و گویی نوروزی و مفصل داشته است که متعاقباً در این سایت منتشر خواهد شد.