سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "صدا همان که می‌شنوی نیست" به کارگردانی ماهی عظیمی این روزها در باغ موزه قصر به صحنه می‌رود. ماهی عظیمی با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این متن مستند اجتماعی و بر اساس اتفاقی واقعی برگرفته از زندگی شخصی من است.

او ادامه داد: چند سال پیش برادرم را در اثر اعتیاد به داروهایی که توسط روان‌پژشک تجویز می‌شود از دست دادم و این اتفاق مبنای شکل گرفتن این اثر شد.

عظیمی در مورد بیان این موضوع بسیار سخت خواهد بود عنوان کرد: طبیعتا پرداختن به چنین موضوعی بسیار سخت بود، اما احساس دین بسیاری به برادرم داشتم. از سوی دیگر این مساله در جامعه ما بسیار زیاد است و مطرح کردن آن ضروری به نظر می‌رسد.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: زندان قصر بهترین محلی بود که ما می‌توانستیم در آن اجرا برویم و انتخاب آن کاملا آگاهانه بود، زیرا این افراد در ذهن خودشان زندانی هستند. این نمایش هیچ قهرمانی ندارد و ما هم جزئی از اجتماعی هستیم که چنین مسائلی را ایجاد می‌کند.

او بیان کرد: بازخوردهای بسیار مختلفی داشتیم و برای مخاطبان‌مان سئوالات بسیاری ایجاد می‌شود. این اتفاق یعنی اعتیاد به دارو، جرم است اما در واقع جرم محسوب نمی‌شود.

عظیمی عنوان کرد: تلخی و خشونتی در این کار وجود دارد که بر صحنه به تصویر کشیده می‌شود مانند اتفاقی که در زندگی واقعی رخ می‌دهد.

او در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما برای این نمایش با افراد مختلفی دیدار کردیم مانند روانپزشک و افرادی با مسئولیت‌های قضایی و از یافته‌های آنها استفاده کردیم.

نمایش "صدا همان که می شنوی نیست" به کارگردانی ماهی عظیمی تا 25 دی ماه ساعت 18:30 در باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی، خیابان پلیس، باغ موزه قصر (بند یک زندان سیاسی) به صحنه می‌رود. سعید نقی لو، اشکان مهرعلیزاده، مصطفی کبودی، سجاد اسفندیار، محمد طهماسبی، باران فرد بازیگران این نمایش‌اند.