به گزارش هنرآنلاین، دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به مشکلات مالی که برای برگزاری این رویداد نمایشی وجود دارد، گفت: متأسفانه هیچ‌جایی حاضر نمی‌شود اسپانسر جشنواره‌های تئاتری باشد.

شهرام کرمی در گفت‌وگویی با ایسنا، بیان کرد: در راستای برپایی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که  از 21 تا 27 آذرماه در همدان برگزار می‌شود، مقداری مشکلات اعتباری و مالی داشتیم که با کمک آقایان مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ) و شفیعی (مدیر کل هنرهالی نمایشی) و نیز همکاری استاندار همدان برطرف شد. البته هنوز در این‌باره مشکلاتی وجود دارد، اما مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کردند که نگرانی بابت این مسائل نداشته باشیم.

او گفت: در استان همدان بخشنامه‌ای بود مبنی بر اینکه تخصیص بودجه به جشنواره‌های بین‌المللی مشکل قانونی دارد ولی خوشبختانه با پیگیری مدیران معاونت هنری و اداره‌ی کل هنرهای نمایشی و همچنین وزیر فرهنگ مسئله حل شده و در حال حاضر سالن‌های نمایشی برای آغاز جشنواره آمده می‌شوند.

کرمی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ی بودجه‌ی جشنواره صرف کمک هزینه‌های گروه‌ها، جوایز و نیز مخارج مربوط گروه‌های خارجی می‌شود ادامه داد: در این دوره از جشنواره میزبان 47 میهمان خارجی هستیم که این‌ها هزینه‌ی اجرا و رفت و آمد مشخصی دارند و مسئله‌ی بودجه و اعتبار از این جهت با سختی روبرو می‌شود که هیچ‌جایی حاضر نیست به عنوان اسپانسر در جشنواره‌ی تئاتر کودک و حتی فجر همکاری کند و برای این دوره هم به نهادهای مختلفی مراجعه کردیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی درباره‌ی جشنواره‌ی امسال هم با اشاره به تعویق جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان که دوره‌ای از آن در همدان برگزار شده بود، خاطرنشان کرد:‌ بدون شک اگر قرار باشد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نسبت به سال گذشته رشدی نداشته باشد، موفق نخواهیم بود و دوره بیست‌وسوم قطعا تفاوتی نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد، چرا که گروه‌های زیادی متقاضی شرکت در جشنواره بودند ولی ما فقط 36 گروه را می‌توانیم شرکت دهیم در حالی که 400 گروه تقاضای حضور در جشنواره را داشتند.

کرمی همچنین گفت: امسال بخش 100 سالگی تئاتر کودک و نوجوان ایران و نیز برگزاری بخش پوستر و عکس به صورت بین‌المللی از جمله برنامه‌های ویژه جشنواره است.