سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "یک مساوى چهار" نوشته و کار یاور دره‌زمى در خانه نمایش دا به صحنه می‌رود. یاور دره‌زمى با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ایده اصلی نمایش در مورد تناسخ و بر اساس مونولوگی است که پیش از این نوشته بودم.

او ادامه داد: این اثر روایت‌گر داستان چهار روح است که از زمان‌های بسیار گذشته، در کالبدهای مختلف در حال حرف زدن با هم هستند و...

دره‌زمى بیان کرد: بازی با متن و دیالوگ در این نمایش بسیار زیاد است، باید فکر کنید تا بتوانید آن را درک کنید. این اثر سومین نمایشی است که من کارگردانی می‌کنم و به نوعی سه‌گانه محسوب می‌شود.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: این اثر اینتراکتیو است و بر اساس موقعیت جغرافیایی خانه نمایش دا آن را انتخاب کردم. "یک مساوى چهار" در سبک دیگری از نمایشنامه‌های ایرانی است که تصور نمی‌کنم چندان تجربه شده باشد.

او خاطرنشان کرد: متن، روی نت موسیقی در حرکت است، به همین دلیل با بازیگرانی سروکار داریم که  در میزانسن‌هایی که حالت هندسی دارند در حرکت هستند. چهار روح و دو انسان کاراکترهایی هستند که در فضای متفاوت این نمایش را که به نوعی زندگی روزمره خودمان است را به تصویر می‌کشند.

نمایش "یک مساوى چهار" نوشته و کار یاور دره زمى تا 26 آذرماه ساعت 20:20 در خانه نمایش دا واقع در   میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ به صحنه می‌رود. سمانه اسماعیلى، شبنم قربانى، سینا کولانى، على حافظ پور، حسین منفرد، ماکان بابکى بازیگران این اثرند.