سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مجلس اشیا" نوشته و کار مهران رنجبر این روزها در تالار محراب به صحنه می‌رود. این کارگردان با ارائه توضیحاتی در رابطه با تازه‌ترین اثر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این متن روایت ‌گر داستان  کربلا از دید چهار شی است.

او ادامه داد: در آثارم اشیا به شدت برایم مهم هستند؛ در این نمایش چهار شی جان گرفته و بحر طویلی برای آنها شکل می‌گیرد. در واقع اثری کاملا پسکاتوری است.

رنجبر خاطرنشان کرد: کلاهخود بزرگی در ابعاد 5 در 6 متر بر صحنه وجود دارد که متعلق به "حر" است، این کلاهخود دارای دو پر است که به جای هر کدام بازیگری ایفای نقش می‌کند. همچنین دو جغجغه دیگر اشیائی هستند که در این اجرا وجود دارند.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: این نمایش با احترام به استاد بیضایی، با بهره بردن از تکنیک نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود.

او با اشاره به ساخت سوله‌ای برای اجرا تاکید کرد: برای اجرا سوله‌ای 250 متری را با هزینه شخصی در حیات تالار محراب ساختم؛ در محوطه بیرونی تالار سکویی وجود داشت که با همکاری شهرداری  منطقه 11 آن را تخریب و محلی مانند تکیه دولت ساختیم. اکنون این محل از امکانات فنی لازم برای اجرا برخودار است.

رنجبر خاطرنشان کرد: بلیت 30 شب اجرای این نمایش رایگان است؛ در واقع این کار، نذری است که من برای امام حسین (ع) داشتم. بعد از ما نیز این محل به یادگار برای گروه‌های دانشجویی خواهد ماند.

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: خوشبختانه از زمان افتتاحیه نمایش تاکنون مخاطبان بسیاری به تماشای این نمایش نشسته‌اند. به نظر من زمانی که کاری می‌خواهید انجام دهید باید جریان‌سازی داشته باشد، در فضای تئاتر بیشتر ازهمه برای حمید پورآذری احترام قائل هستم چراکه او با اجراهای متفاوت‌اش در مکان‌های مختلف و یا هنرجویان و دانشجویان‌اش توانسته به میزان زیادی این جریان را ایجاد کند.

او ضمن تقدیر از بازیگرانی که در این اجرا او را همراهی می‌کنند گفت: بازیگران حرفه‌ای چون کسری ذوالفقاری، ساچلی تاج‌بخش، پانته‌آ مهدی، لیلا ایرانی در کنار من هستند که حضور و نقش آفرینی‌شان قابل تقدیر است.

رنجبر در بخش پایانی سخنان خود در رابطه با فعالیت‌های پیش روی خود توضیح داد: قصد دارم سال آینده سالن و کمپانی تئاتر "بنیامین" را تاسیس کنم. همچنین نمایشی را برای اجرا به کشور ایتالیا خواهم برد. از سوی دیگر مشغول خواندن سه فیلمنامه و تصمیم گرفتن در مورد آنها هستم. دیگر در سریال "دورهمی" حضور نخواهم داشت و سال جدید فیلم سینمایی‌ام را کلید خواهم زد.

نمایش "مجلس اشیا" نوشته و کار مهران رنجبر تا 25 آذر ماه ساعت 19:30  در سوله حیاط تالار محراب به صحنه می رود.