سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ارکستر زنان آشویتس" به کارگردانی کمال زارعی این روزها در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود. کمال زارعی با ارائه توضیحاتی در رابطه با این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه "ارکستر زنان آشویتس" نوشته آتیلا پسیانی بر اساس فیلمنامه "نواختن برای زندگی" مولیر است که بسیار روان و زیبا نوشته شده است.

او ادامه داد: این اثر در فضایی رئال رویدادها و حاشیه‌هایی که معمولا در جنگ‌ها به فراموشی سپرده می‌شود را به تصویر می‌کشد.

زارعی خاطرنشان کرد: اگر شرایط جهان را در نظر بگیرید، رعب و وحشت نسبت به پدیده جنگ و ترس از کشته شدن وجود دارد؛ اتفاقی که به خوبی در نمایشنامه "ارکستر زنان آشویتس" مورد توجه واقع شده است.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: این اثر، نمایشی رئال است؛ ما هم در اجرا کاملا به متن وفادار بوده‌ایم و طبق آن عمل کردیم. البته در جاهایی فضای اکسپرسیونیست را به واسطه تاریکی و هجمه‌هایی که جنگ ایجاد می‌کند را در اجرا می‌توانید بینید. ما با توجه به فضای رئال قائل بر اجرا تلاش کردیم تا فضای اکسپرسیونیسم را نیز نشان دهیم در واقع تلفیقی از رئال و اکسپرسیونیست در این نمایش وجود دارد.

زارعی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اجرا در سالن خصوصی مشایخی عنوان کرد: اجرا در سالن‌های خصوصی اقتضاعات خاص خود را دارد؛ نقطه اوج کار هر گروهی، اجرای عمومی آنست، با توجه به محددیت‌هایی که اجرا در سالن‌های دولتی دارند، تماشاخانه‌های خصوصی مکان مناسبی برای اجرا هستند. این نمایش اولین تجربه حرفه‌ای بیشتر اعضا این گروه به شمار می‌رود و امیدوارم بازخورد بسیار خوبی از سوی تماشاگران روبه‌رو شویم.

نمایش "ارکستر زنان آشویتس" به کارگردانی کمال زارعی تا 23 آذرماه ساعت 17:15 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ به صحنه می‌رود. سجیه آشوری، سپیده جعفری، سید امیر معاون اسلامی، محسن رنجبر بایگران این اثرند.