به گزارش هنرآنلاین، خاطره حاتمی، بازیگر سینما و تلویزیون به جمع بازیگران "رویای یک شب نیمه تابستان" پیوست.

"رویای یک شب نیمه تابستان"، به طراحی و کارگردانی مصطفی کوشکی این شب‌ها برای بار دوم روی صحنه می‌رود. این نمایش پیش از این در ماه‌های تیر و مرداد هم در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته بود که به دلیل استقبال خوب تماشاگران اجرای جدیدی از آن با بازی امیر مهدی ژوله  مجدداً روی صحنه می‌رود.

"رویای یک شب نیمه تابستان" نمایشنامه‌ای کمدی اثر ویلیام شکسپیر است که در سال‌های ۱۵۹۶-۱۵۹۴ نوشته شده است.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: مجری طرح و مدیر تولید: حسن جودکی، بازی نویس: باقر سروش، طراح صحنه: مصطفا کوشکی، طراح لباس: شیما میرحمیدی، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح نور: علی کوزه گر، طراح موسیقی: بهرنگ عباس پور، روابط عمومی:  سارا فرجی، طراح گرافیک و عکاس: محمد صادق زرجویان، مشاور کارگردان: هستی حسینی، مدیرصحنه: میثم انتظاری، ساخت تیزر: صادق زرجویان، شهرام خطی و طراح رقص: مجید قادری.

اجرای جدید نمایش "رویای یک شب نیمه تابستان" از 16 آبان ماه ساعت 20:15 در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌شود. علاقمندان به تهیه بلیت این نمایش می‌توانند از امروز ( دهم آبان ماه) به سایت تیکت به آدرس اینترنتی tik8.com  مراجعه کنند.

نمایش "ظهور ناگهانی مرگ" به روی صحنه می رود

نمایش "ظهور ناگهانی مرگ" به نویسندگی ایلیا عابدینی، فرزاد هداوند خانی، آزیتا نوربخش وکارگردانی ایلیا عابدینی از یکشنبه 28آذر درمجموعه تئاتر شهر کرج به روی صحنه می رود.

نمایش "ظهور ناگهانی مرگ" برنده جایزه کارگردانی از بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران از 28 آذر لغایت 3 دی ماه ساعت 18:30 در مجموعه تئاتر شهر کرج به روی صحنه می رود.

فرزاد هداوند خانی، نوید احمد زاده، فاطمه حیدری، مهراد صوفی، امیر رضا ملکی، مرتضی رشید در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به آزیتا نوربخش : سرپرست گروه؛ داریوش عابدینی : دستیار کارگردان؛ آزاده باقری:منشی صحنه؛ فرزاد هداوند خانی:بازیگردان؛مرتضی رشید:مدیرصحنه؛ ایلیا عابدینی ، زهرا یاسینی:طراحی حرکات فرم؛ محسن رنجبر:طراحی نور؛ ناصر آریاپور:طراح پوستر؛ محمد حق جو:مدیرروابط عمومی و مشاوررسانه و سایت دنیای سینماوتئاتر:تبلیغات مجازی اشاره کرد.

این نمایش پس از اجرا درمجموعه تئاتر شهر کرج ، در ماه دی در سالن دا به روی صحنه می رود.

علاقه مندان به تماشای این نمایش می توانند جهت خرید بلیط به سایت تیوال و یا بصورت حضوری به گیشه سالن به ادرس کرج، چهل و پنج متری کاج، خیابان شاکرزادگان، بلوار ولیعصر، مجموعه تاتر شهر کرج مراجعه نمایند.

بازگشت عاطفه تهرانی با "لته"

عاطفه تهرانی و گروهش این روزها برای اجرای نمایشی با تکنیک فرم و حرکت بدون دیالوگ در تئاتر شهر خود را آماده می‌کنند. گروه "بخوان" به سرپرستی عاطفه تهرانی به زودی نمایش " لِته" که برداشتی مدرن از داستان‌های اساطیری یونان باستان است را  به تهیه کنندگی نورالدین حیدری ماهر در تاتر شهر به روی صحنه خواهد برد. به گزارش روابط عمومی نمایش " لِته"، عاطفه تهرانی که پیش از این با اجرای نمایش "برف نیمه‌ی مرداد" پس از ٥ سال دوری به صحنه تاتر برگشته بود در پلاتوی یک تاتر شهر در حال تمرین و تدارک برای ارائه جدیدترن نمایش خود است. استفاده از قالب نمایشی خاص و  بکارگیری تکنیک‌های بدن در اجرا چالش بزرگی است که تهرانی برای روایت داستانش انتخاب کرده است؛ چالشی که او در موردش می‌گوید: در روش اجرای ما حرکت حرف اول را میزند و در مکانیزمی که برای طراحی حرکت در نظر گرفته‌ایم به منظور توصیف هر کاراکتر و هر صحنه به نمایشگران مواردی مانند خطوط حرکتی، دلیل حرکت و جنس حرکت داده می‌شود و نمایشگران بر همین اساس حرکات را خلق می‌کنند.

این چالش در روند تمرین‌های گروه کاملاً سایه انداخته و شاید به همین دلیل تهرانی در مورد روش کاری خود می‌گوید: در دنیای حرفه ای حرف‌های زیادی در مورد نوع تمرین‌هایم شنیده‌ام عده ای معتقدند سختگیری می‌کنم، اخلاق بدی دارم و بازیگر را در تمرین تحت فشار قرار می‌دهم. البته شاید همه‌ی این حرف‌ها درست باشه اما برای من تنها یک چیز اهمیت دارد و آن یک چیز این است که اثری را خلق کنم که اولین تماشاگرش برای ٣٠ شب خودم باشم و بتوانم از تماشای آن لذت ببرم. وی ادامه می‌دهد: کاری را دوست دارم که از همه لحاظ بدیع و خلاقانه باشه و شبیه به آن را در اینترنت و یا هرجای دیگر ندیده باشم. وی در تشریح اولویت‌های خود برای هدایت بازیگران می‌گوید: تمرین را طوری برنامه ریزی می‌کنم که اول خودم و بعد بازیگران را به برخی بایدها و نبایدها محدود کنم تا اسیر کلیشه و تکرار نشویم. از سوی دیگر تحریک بازیگر برای شروع نوعی چالش با نقش را از  مهم‌ترین وظایف خود می دانم.

عاطفه تهرانی در مورد ایده اولیه شکل گیری نمایش " لِته"  گفت: از همان ابتدای تمرین‌ها  قصد داشتم روی نمایشی مرتبط با دنیای زیرزمین در اساطیر یونان کار کنم و نام " لِته" به معنای رود فراموشی نیز از همین اساطیر گرفته شده است. وی افزود: در اساطیر یونان " لِته" نام رودی است که مردگان از آن عبور می‌کنند تا زندگی گذشته خود را رها و فراموش کنند و این مضمون در کل نمایش ما نیز جریان دارد به طوریکه این رود تبدیل به کافه ای شده که انسان‌ها به همین قصد وارد آن شده‌اند.

کارگردان نمایش " لِته"  در مورد علت گرایش به فرم فیزیکال گفت: اصراری به پرهیز از دیالوگ گویی در تئاتر ندارم و دلیل اینکه این قالب نمایشی را انتخاب کرده‌ام این است که پیچیده، پرانرژی و شعرگونه است و اینکه بتوانم از طریق زبان بدن داستانی را برای مخاطب روایت کنم چالش بیشتری برای من دارد.

تهرانی با اشاره به ترکیب گروه بازیگری این نمایش گفت: سابقه همکاری من با نوید هدایت پور به زمان شکل گیری گروه "نرگس سیاه" بر می‌گردد و بقیه بازیگران نیز دو دسته‌اند؛ با برخی از آن‌ها بیش از دو سال است در حال همکاری برای طراحی حرکات هستیم و برخی دیگر نیز حدود چندماه است که به گروه اضافه شده‌اند.

نمایش " لِته" پیش از این برای جشنواره فجر تمرین شده بود  و در حال حاضر اعضای گروه بخوان تلاش می‌کنند تا نتیجه دو سال تمرین خود را از اواخر آذرماه در تالار سایه مجموعه تاتر شهر به روی صحنه ببرند. عاطفه تهرانی پیش از این نمایش‌هایی چون "برف نیمه مرداد"، "اتلو" و "بخوان" را روی صحنه برده است. گفتنی است نوید هدایت‌پور، مریم باقری، ئه ستیره مرتضایی، سینا صابری، اویس محمدحسنی، نازنین میهن، سپهر غازی و پدارم مهری گروه بازیگران و نورالدین حیدری ماهر تهیه کننده، اشکان نظام آبادی دستیار کارگردان، علی کیانیان موسیقی، نسرین خرمی طراحی لباس و صبا کسمایی طراح نور، دیگر عوامل این نمایش را تشکیل می‌دهند.

از بیان تا اجرا با رضا شیرمرز

گروه وناگهان با همکاری تالار محراب، کارگاهی منجر به اجرای یک نمایش در حوزه‌ی صدا، تنفس و بیان برگزارمی‌کند.

کارگاه"از بیان تا اجرا" در سه حوزه‌ی صدا،تنفس،بیان، با همکاری گروه فیلم و تئاتر وَ ناگهان و تالار محراب در ماه‌های آذر، دی و بهمن امسال در مجموعه تئاتر محراب برگزار خواهد شد. مربّی اصلی این کارگاهِ ویژه، رضاشیرمرز، نویسنده، مترجم ومولف کتب تربیت صدا و بیان ومدرس این رشته دریونان است که برای برگزاری این کارگاه از یونان به ایران سفر خواهد کرد. رضا شیرمرز، زبانشناس خبره درمؤسسۀ سلطنتی زبان شناسان لندن، عضو پیوستۀ انجمن نمایشنامه نویسان آمریکا، عضوحرفه ای انجمن قلم آمریکا ودانش‌آموخته‌ی تئاتر ولوژی ازدانشگاه آتن، حدود هفت سال است که در شهر آتن مشغول تحصیل و پژوهش در حوزه‌ی تئاتر یونان و شیوه‌های تئاتر مدرن جهان است.

این کارگاه از 14 آذر تا 4 بهمن 1395 درتالارمحراب با همراهی روزبه حسینی به عنوان سرپرست گروه و مدیر این پروژه برگزارمی‌شود که سرانجام منجر به دو اجرای عموم درفضای باز و سالن محراب خواهدشد. کارگاه "از بیان تا اجرا" در سه حوزه‌ی صدا، تنفس، بیان که برگرفته از سیستم الکساندر است با این سرفصل موضوعات برگزارمی‌شود:

1.  تمرینات تنفس صحیح

2.  تمرینات مربوط به صداسازی

3.  تمرینات برگرفته ازسیستم الکساندر: وضعیت بدن برای ایجاد صدای تئاتریکال ودرعین حال طبیعی

4.  کنترل تنفس ازطریق یوگا وحرکت

5.  تمرینات گروهی و فردی صدا و بیان

6.  بازیگر و متن: کار بر نمایش‌نامه‌ی "پرندگان" و آموزش برخورد صحیح با متن

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با گروه جهت حضور و شرکت در این کارگاه، می‌توانید با شماره 0903104156 تماس و یا به سایت تیک 8 مراجعه کنید.