سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خرسی که می خواست خرس باقی بماند" به کارگردانی حمیدرضا عسکری این روزها در مجموعه کنش معاصر به صحنه می‌رود. حمیدرضا عسکری با ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت: از شاگردان قدیمی استاد حکیم رابط هستم و بسیار علاقمند بودم تا یکی از آثار او را به صحنه ببرم.

او ادامه داد: از ابتدای خلقت انسان خصوصیات اخلاقی و مفاهیمی وجود داشته که تنها به روز می شوند و ما شکل های مختلف آن را می‌بینیم مانند "دروغ" که شکل‌ها و روش‌های مختلفی یافته است.

عسکری بیان کرد: این متن روی یکی از بحث‌های بنیادی دست گذاشته که مملکت ما هم با آن دست به گریباناست؛ همه مردم این روزها درگیر روزمرگی و از خود بیگانگی‌اند و حتی مجبوراند از خودبیگانگی اجباری ایجاد کنند. استاد حکیم رابط با زبانی عامیانه این مساله را مطرح می‌کند و دست مرا به عنوان کارگردان باز گذاشته تا آن را به هر شکلی بیان کنم.

او افزود: این نمایشنامه به زبان عامیانه حرف زده و من آن را به روز کرده‌ام و مسائلی که باعث از خودبیگانگی می‌شود را در قاب‌های متفاوت به تصویر کشیده‌ام.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: "خرسی که می‌خواست خرس باقی بماند"، نمایشنامه‌ای رادیویی است که تاکید آن بر صدا و بیان است؛ این موضوع دست کارگردان را برای طراحی میزانسن‌های مختلف باز می گذارد

عسکری عنوان کرد: ما گاهی آنقدر دچار روزمرگی می‌شویم که همه چیز را فراموش می‌کنیم. در این نمایش هیچ چهره بازیگری وجود ندارد و همه بازیگران دانشجو هستند. آنها تلاش می‌کنند تا بتوانند به بهترین شکل اثر خود را به صحنه ببرند.

نمایش "خرسی که می خواست خرس باقی بماند" به کارگردانی حمیدرضا عسکری تا 27 آذرماه ساعت 20:30 در مجموعه کنش معاصر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴٢ به صحنه می‌رود. حسین شجاعی فرد، محمود نصیری فاخر، ساناز فرخ نژاد، مریم تاران، الهه عسکری، کیمیا الوانی، حسن همتی، کامیار محبی، محمد خوشبختیان، علیرضا رشیدی بازیگران این نمایش‌اند.