سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "فراموشی" به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا این روزها در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. این کارگردان با بیان توضیحاتی در رابطه با این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه این اثر داستان پدری را روایت می‌کند که دچار بیماری فراموشی شده است. او به همراه پسرش به مشهد می‌آید و با وجود تلاش‌هایی که می‌کند هیچ‌کس حاضر نمی‌شود او را همراه خود برای زیارت به حرم امام رضا (ع) ببرد و ...

او ادامه داد: این نمایش داستان روزمرگی آدم‌هاست و در واقع به اتفاق‌هایی توجه دارد که در زندگی ما رخ می‌دهد. ارزش‌هایی که آنها را به فراموشی سپرده‌ایم.

بی‌ریا خاطرنشان کرد: این اثر به صورت مینی‌مال نوشته شده و شیوه اجرایی ما هم برگرفته از متن یعنی مینی‌مال است.  

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این نمایش بخشی از آثار پذیرفته شده در سومین سوگواره خمسه است عنوان کرد: بنیاد روایت به دلیل موضوع این نمایش، آن را مورد حمایت قرار داد و به همین دلیل در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رویم. این تماشاخانه تازه تاسیس است و باید بیشتر معرفی شود تا مخاطبان با آن آشنایی پیدا کنند. سالن سرو با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکاناتی که دارد می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از هنرمندان باشد.

او افزود: بنیاد روایت از آثاری که محتوای اجتماعی و دینی داشته باشد حمایت می‌کند، شاید بسیاری با دیدن نمایش "فراموشی" تعجب کنند چون اثری کاملا اجتماعی است و به هیچ عنوان موضوعی و سفارشی نیست. فکر می‌کنم اجرای چنین آثاری نگاه مخاطبان را نسبت به چنین نمایش‌هایی تغییر دهد.

بی‌ریا در پایان سخنان خود در مورد سوگواره خمسه عنوان کرد: این رویداد هنری با توجه به ماهیتی که دارد آثار را می‌پذیرد که با محتوای آن همخوان باشد. اتفاق خوب آن اجرای عمومی کارها و دیده شدن آثار است. بدون شک با حمایت بیشتر سوگواره، گروه‌های نمایشی می‌توانند فعالیت بهتری داشته باشند و شاهد حضور کارگردان‌های صاحب نام‌تری در آن باشیم.

نمایش "فراموشی" به کارگردانی محمد زوار بی ریا هرشب ساعت 20 در تماشاخانه سرو واقع در میدان فردوسی- ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی- خیابان شهید فلاح پور- پلاک ۱ به صحنه می رود. سروش طاهری ، علی طاهری، آرش تبریزی، محمد زوار بی‌ریا بازیگران این اثرند.