به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه دو و فرهنگسرای ابن سینا، در "مجلس سهراب کُشى" ، داستان کامل رستم و سهراب توسط شاهنامه خوان، دو تن نقال مرد ، یک تن نقال بانو ، یک تن هنرمند خردسال اجرا می شود .

در این مجلس نقالى، رسول نجفیان که از پیشکسوتان شاهنامه خوان است، کلام  فردوسى را همانگونه که خود حکیم آراسته است، با لحنى زیبا و آراسته با صداى دلنشین سه تار، به سمع و نظر حاضران در مجلس مى رساند.

هنرنمایى ایرج یادگارى، سرپرست گروه موسیقى ، که از میراث داران موسیقى مقامى کرمانشاه است همراه با داود یادگارى نوازنده چیره دست تنبور و آرین صدقى نوازنده کم نظیر سازهاى کوبه اى، چنان لطافتى به مجلس نقل داده است که جزو جدایى ناپذیر مجلس "سهراب کُشى" شده است .

شیرین امامى ، حسین ظاهرى و شاهو صالحى نقالان شیرین گفتارى که با بهره از طومارهاى نقالىِ نقالان جاوید نام پیشین ایفاى نقش مى کنند ، جزو نقالان با سابقه در عرصه نقالى هستند .

با توجه به اینکه کودکان امروز ، آینده سازان ایران زمین هستند و توجه به هدف پروژه که بر ما است که کودکانمان را حتى قبل از خواندن و نوشتن با اثر بی نظیر استاد فردوسى آشنا کنیم ، این اقبال در اختیار کودکان با استعداد فراگیرى شاهنامه قرار می گیرد که در یکى از پروژه هاى اجرایى هزارداستان در کنار هنرمندان پیش کسوت هنرنمایى کنند .

هنرمند خردسال اما بزرگ اندیش قسمت هاىی از داستان را واگویه مى کند که در این میان لیان قادرى از کودکان پر استعداد این مرز و بوم است .

ضرب زورخانه، نماد پهلوانى و یادآور رزم بین پلهوانان است و صداى زنگ نواخته نمى شود مگر اینکه نام یکى از پلهوانان نامى بر زبان مرشد یا نقال جارى شود .صداى ضرب زورخانه اهمیت فراوانى در داستانهاى رزمى و عیارى دارد .

در "مجلس سهراب کُشى" محمد جواد خرمى ، مرشد زورخانه و نوازنده چیره دست ضرب زورخانه را همراهى مى کند .

تهیه کننده گروه هزار داستان ، حسین ظاهرى ؛ طراح و کارگردان مجلس سهراب کُشى شاهو صالحى است .

علاقمندان جهت حضور در برنامه می توانند روزهای مذکور ساعت 15:20به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند.