گروه تئاتر هنرآنلاین: ارس راد که با نمایش «او کیست؟» نخستین تجربه کارگردانی در فضای حرفه‌ای تئاتر را پشت سر می‌گذارد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایشنامه گفت: چند نمایش را با زبانی غیر فارسی دیدم و مجموعه آن‌ها ایده‌ای جدید برای نگارش نمایشنامه «او کیست؟» در ذهنم شکل داد که این متن شبیه هیچ‌کدام از آن آثار نیست.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: «او کیست؟» درباره خانواده و تاثیرگذاری آن در رشد اجتماعی افراد است. داستان درباره فردی است که وارد خانواده‌ای شده و خود را نوه آن‌ها معرفی کرده اما هیچ یک از اعضا او را نمی‌شناسد.

راد با بیان اینکه تمرین‌های این نمایش حدود شش هفت ماه به طول انجامید درباره سبک و فضای اجرایی آن یادآور شد: سعی من بر آن بود تا این نمایش را با محوریت فضایی سوررئال روی صحنه آورم و «او کیست؟» تلفیقی از فضای طنز، رئال و سوررئال است.

IMG_20230312_150441_453

این کارگردان جوان درباره ویژگی‌های نمایش اذعان کرد: در این نمایش به نورپردازی، صدا و انتخاب موسیقی بسیار توجه شده و این عناصر از نقاط قوت آن است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به تلفیق چند سبک اجرایی و همچنین القای احساس‌های گوناگون از ترس، خنده، گریه و ... به مخاطب در آن اشاره کرد.

ارس راد که با اجرای این نمایش توانسته جزو سه نمایش پرفروش در سامانه تیوال باشد، در این باره گفت: هفته اول اجرا حدود دو سوم سالن پر بود اما در ادامه استقبال خوبی از نمایش شد و اخیراً کلیه بلیت‌ها به فروش می‌رسید تا نمایش ما پس از «پرده‌خانه» و «کافه عشقی» سومین نمایش پرفروش این روزها باشد.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: متاسفانه نه تنها حمایت مالی از آثار نمایشی روی صحنه نمی‌شود بلکه مخاطبان و اهالی این هنر هم از آن حمایتی نمی‌کنند و این موضوع جای تاسف بسیار دارد.

در خلاصه داستان نمایش «او کیست؟» آمده است: پسری وارد خانه‌ای می‌شود و ادعا می‌کند بچه‌ی آن خانواده است. درحالیکه کسی او را نمی‌شناسد، اما چرا؟ علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.