به گزارش هنرآنلاین از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، امین اشرفی مدیر خانه نمایش و رییس این پردیس، با اعلام این خبر افزود، از امروز ۲۳ بهمن به مدت یک هفته سومین دوره مسابقات سراسری عصر تعزیه در مجموعه پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.

اشرفی افزود: پس از برگزاری موفق دو دوره مسابقات سراسری عصر تعزیه، با بهره گیری از تجارب قبلی و اتخاذ رویکردی متفاوت، سومین دوره این مسابقات در مجموعه پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد علاقه و انگیزه در تعزیه‌خوانان جوان، کشف استعدادهای برتر و معرفی آنان به جامعه تعزیه عنوان و بر جایگاه ویژه تعزیه در برنامه‌های آتی این مجموعه عنوان کرد.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: در فراخوان سومین دوره این مسابقات ۱۱۷۰ نفر داوطلب شرکت و از بین آنها ۱۲۱ نفر انتخاب شدند و در این مرحله در رشته های امام خوانی، شهادت‌خوانی، زنانه‌خوانی، جوان‌خوانی، طفل‌خوانی، متفرقه‌موافق، سرپاخوانی، تخت‌خوانی، متفرقه‌مخالف، ترومپت، طبل‌ ریز، جامه‌داری و نسخه‌نویسی به رقابت خواهند پرداخت.

رییس پردیس تئاتر تهران حاج محمد رضایی، ابوالفضل کباییان، حاج حسین خاتمی، عباس صالحی و رامین اشرفی به عنوان داور و حاج مرتضی صفاریان را به عنوان معین البکاء این برنامه معرفی کرد.

سومین دوره مسابقه سراسری عصر تعزیه با مشارکت مجمع تعزیه «آل طاها» و با همکاری کانون تعزیه «منهاج» و ناحیه مقاومت بسیج «مالک اشتر» در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.