به گزارش هنرآنلاین، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام جزئیات بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور گفت: رقابت ۱۵ گروه‌ در این جشنواره پنجشنبه ۲۲ دی‌ در شیراز آغاز می‌شود و نمایش‌ها در تالارهای استاد لایق، استاد هودی، سبز، حافظ و ابوریحان روی صحنه می‌روند.

سیدرسول موسوی نژادیان اظهار کرد: پنجشنبه ۲۲ دی‌ و در نخستین روز از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر چهار اثر نمایشی روی صحنه می‌رود و جلسه نقد و بررسی نیز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سبز مجموعه هنر شهر آفتاب برگزار می‌شود.

برنامه اجراهای روز نخست پنجشنبه ۲۲ دی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در روز نخست همچنین نمایش‌ «فنجان در طوفان چای» به کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد از قم ساعت ۱۱ در تالار استاد لایق اجرا می‌شود و نمایش «میشوسوزوکی» به کارگردانی پویا عطایی از اصفهان ساعت ۱۵ در تالار استاد هودی، نمایش «وقتی صدای سوت میاد سرت را بدزد» به کارگردانی علیرضا کاغذگران از یزد ساعت ۱۸ در تالار سبز مجموعه هنر شهر آفتاب و نمایش «صنم» به کارگردانی امیرارسلان مهدوی از مازندران ساعت ۲۲ در تالار استاد لایق اجرا خواهند شد.

برنامه اجراهای روز دوم جمعه ۲۳ دی

موسوی‌نژادیان اضافه کرد: روز جمعه ۲۳ دی‌ماه، تالار استاد هودی میزبان نمایش «تاکسیدرمی» به کارگردانی مهدی حشمتی از کرمان است که این نمایش در ساعت ۱۰ صبح به صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» به کارگردانی احسان جانمی از اصفهان ساعت ۱۵ در تالار استاد لایق، نمایش «آوازهای غمگنانه یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» به کارگردانی ابوالفضل بلغندر از قم ساعت ۱۷ در تالار حافظ، نمایش «گریه‌های باد و گات سینه» به کارگردانی حسین زارعی از بندرگناوه ساعت ۲۰ در تالار ابوریحان و نمایش «بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند» به کارگردانی محمدمهدی درویشی از بافق یزد ساعت ۲۲ در تالار استاد لایق اجرا می‌شوند.

برنامه اجراهای روز سوم شنبه ۲۴ دی

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به برنامه اجرای نمایش‌ها در روز سوم جشنواره اشاره کرد و گفت: تالار ابوریحان در ساعت ۱۰روز شنبه ۲۴ دی‌ماه پذیرای نمایش «آن نیمروز طولانی زهرا» به کارگردانی ام‌البنین محمدی از کرمان جنوب خواهد بود. جلسه نقد و بررسی نیز در ساعت ۱۱:۱۵ روز شنبه در تالار ابوریحان برگزار می‌شود.

همچنین نمایش «استرالیا» به کارگردانی محمد دهدشتی از بندر دیلم ساعت ۱۵ در تالار استاد لایق, نمایش«مرگ با سوراخ اضافه» به کارگردانی امیرحسین فلاحت از بابلسر ساعت ۱۷ در تالار استاد هودی، نمایش«گاومرد» به کارگردانی سعید کیخانی از زاهدان ساعت ۱۹ در تالار حافظ و نمایش «ساختمان رز» به کارگردانی علی صادقی از کرمان ساعت ۲۲ در تالار استاد لایق روی صحنه می‌روند.

برنامه اجراهای روز چهارم و اختتامیه یکشنبه ۲۵ دی

موسوی‌نژادیان افزود: در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه نیز تالار استاد لایق در ساعت ۱۱ میزبان نمایش «مردمان مرد» از سیستان و بلوچستان خواهد بود. پس از آن جلسه نقد و بررسی در ساعت ۱۲:۳۰ در تالار استاد لایق برگزار می‌شود.

معاون سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره نیز در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

بر این اساس، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور از روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه تا روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود و گروه‌‌های نمایشی از استان‌‌های اصفهان، کرمان، قم، سیستان بلوچستان، بوشهر، مازندران، یزد در این جشنواره به رقابت می‌پردازند. گروه‌های شرکت‌کننده چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه وارد شیراز می‌شوند.