به گزارش هنرآنلاین، دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری به‌عنوان دبیرخانه‌ دائمی پروژه‌ی جامع ملی آموزش عملی نمایشنامه‌نویسی با مدیریت ایوب آقاخانی به عنوان طراح و مدیر این پروژه ی آموزشی، فراخوان فصل دهم از دور نوین پروژه «چهارفصل تئاتر ایران» را منتشر کرد.

در متن این فراخوان که عنوانش «تئاتر و مهاجرت» است چنین آمده: «از آنجا که زندگی معاصر در حوزه‌ی فرهنگ و هنر یک زندگی پیچ‌درپیچ با زوایایی رنجور است که آسیب‌شناسی آن هر بار ما را به سویی می‌کشاند. نقد اجتماعی و گرفتن ذره‌بین روی نقاط عفونی این زندگی، بی‌شک، نه امروز که همواره وظیفه‌ی رکین و بنیادی تئاتر و مشخص‌تر هنر پیچیده ی «نمایشنامه‌نویسی» بوده است. بر همین اساس نیز دبیرخانه دائمی پروژه جامع ملی آموزش عملی نمایشنامه‌نویسی در دهمین فصل از پروژه چهارفصل تئاتر ایران،  با عنوان کلی «تئاتر و مهاجرت» درخصوص پرداخت به این آسیب جدی اجتماعی و ملی در حوزه‌ی نمایشنامه‌نویسی، می کوشد به مدد شرکت کنندگان به پرسش‌های موجود پاسخ می‌دهد تا این‌گونه هم پژوهشی غیررسمی و آسیب‌شناسانه را رقم زده باشد و هم به تأکید روی وظیفه‌ی هنر نمایشنامه‌نویسی درخصوص نمایش معایب و ارائه‌ی راهکارهایی در حد مقدورات درام و قلم مکث کند.

بر اساس این فراخوان علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی در سرتاسر کشور ـ به‌غیر از کلانشهر تهران ـ می‌توانند ایده‌های اولیه‌ی خود (تا سقف یک صفحه) را تا پایان دی‌ماه 1401 از طریق پست‌الکترونیکی 4fasl.drama@gmail.com به دبیرخانه ارسال کنند.»

به روال معمول، ایده‌های برگزیده‌ اولیه به انتخاب اعضای هیئت‌علمیِ فصل معرفی و وارد فرایند نگارش نهایی جهت حضور در کارگاه‌های عملی این فصل و پس از آن در صورت انتخاب نهایی وارد چرخه‌ چاپ خواهند شد.