گروه تئاتر هنرآنلاین: کنسرت-نمایش «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مجید ابراهیم‌زاده و تهیه‌کنندگی ساناز افشاری از 29 آبان ساعت 18:30 در تالار حافظ روی صحنه است. بازیگران این نمایش فوژان تاجیک، آرمین ‌افتخارزاده، مرجان ‌افروز، سیاوش زنگی، میلاد رمضانی، مهسا منفرد، الهه ادبی،  آرام ‌نیک‌‌بین، آریانا ‌عباسی، میلاد ‌پرموزه، علی ناصری، فرحان ‌فریضه و شاهین ‌زرگر هستند.

ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» پیش از این چند اجرا در پردیس تئاتر تهران داشته، درباره ادامه اجراهای آن در تالار حافظ گفت: من نوبت اجرایی در تالار حافظ داشتم و از این رو تصمیم‌مان بر آن شد تا این نمایش را در این تماشاخانه روی صحنه ببریم. ممکن است ادامه باز هم آن را در پردیس تئاتر تهران اجرا کنیم.

او درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: داستان برگرفته از یک نمایشنامه کوتاه هفت هشت صفحه‌ای نوشته وودی آلن با عنوان «پرسش» است که سوال کلیدی آن اثر، عنوان نمایش ماست و معنایی فلسفی دارد.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» بر اساس یک داستان واقعی است، اظهار کرد: این نمایش یکی از وقایع زندگی وودی آلن است که طی آن او متهم می‌شود از دخترخوانده‌اش سوء استفاده کرده است و من به صورت کلاژ با شخصیت‌های خیالی و واقعی این نمایشنامه را نوشته‌ام.

ابراهیم‌زاده ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش هشت ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی کنسرت-نمایش «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» گفت: فضای نمایش کمدی سیاه و ترکیبی از موسیقی و فرم با اجرای خواننده است.

او درباره ویژگی‌های کار تصریح کرد: نخستین ویژگی نمایش موزیکال بودن آن است که مخاطب را به خود جذب می‌کند و دومین ویژگی، اجرای بازیگرانی است که چهره نیستند اما نقش‌های سنگین و پیچیده این نمایش را به خوبی ایفا می‌کنند.

ابراهیم‌زاده با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی هنر به ویژه تئاتر نباید تعطیل شود، عنوان کرد: 95 درصد تئاتر هنر و 5 درصد آن صنعت است درست برخلاف سینما و از این رو این هنر نباید تعطیل شود چرا که توقف آن پیامدهای بیشتری دارد. به عقیده من مخاطبان تئاتر پس از تماشای این نمایش حتماً حالشان بهتر خواهد شد.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» در شرایط ویژه‌ای در پی اتفاق‌های کنونی جامعه روی صحنه آمده و از این رو امکان آن را نداریم تبلیغات و اطلاع‌رسانی داشته باشیم. به همین دلیل عمده تبلیغات ما کلاسیک و سینه به سینه است. از مخاطبان تئاتر درخواست می‌کنم از این نمایش حمایت کنند تا هشت ماه زحمت‌ این گروه 40 نفره دیده شود.

thumbnail (1)

در خلاصه داستان نمایش «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» آمده است: آلن بعد از ۵ سال تصمیم می‌گیرد فیلمی از کافکا نویسنده مورد علاقه‌اش بسازد. همه چیز از آگهی روزنامه تایمز شروع می‌شود و برای بازیگر نقش کافکا ۴ زن به دفتر آلن می‌آیند اما...

گروه موسیقی نمایش عبارتند از تنظیم قطعات: مجید ابراهیم‌زاده، وکال: امیرحسین شایانفر و هومن طوسی، گیتار و بک‌وکال: هستی ‌صادقی و زهرا ظلی‌، بک وکال: خاتون نوری، گیتار: مهدی حاتمی‌کیا، گیتار الکتریک: کیان مرعشی، گیتارباس: مهرشاد کرمانی، درامز و کوبه‌ای: هانا مصدقی، ویلن: شاهین رودنشین و شکوفه ‌سلحشور و کلارینت: کامیار اسدی.

دیگر عوامل نمایش «پاهای آدم چقدر می‌تونه دراز باشه؟!» عبارتند از: بازیگردان: آرمین افتخارزاده، دستیار کارگردان: هما دریانی، طراح فرم: مریم اصلان‌پرویز، منشی صحنه: هستی ‌صادقی، طراح صحنه: حمیدرضا ‌منجر، طراح نور: محمد سعیدی، طراح لباس: نیلوفر محمودی، طراح تیزر: فاطمه رحمانیان، طراح گرافیک: ساناز افشاری، روابط‌عمومی: حسین آقایی، عکاس: امیر نعیمیان، دستیار صحنه: مریم پارسا، دستیار نور: محمدرضا سیفی، مشاور رسانه‌ای: حسین آقایی، هماهنگی: فاطمه میرزابیگی و ساخت و اجرای دکور: صنایع چوبی سلمانی.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال بلیت این نمایش را تهیه کنند.