گروه تئاتر هنرآنلاین، نمایش «طبقه کور» به نویسندگی و کارگردانی مجید صدخسروی و تهیه‌کنندگی گروه هنری چرخ دنده از سوم آذر ساعت 18 در سالن شماره دو عمارت ‌ارغوان روی صحنه است. رضا ‌آرامش، شهاب ذوقی، ملیکا حسینی، پیام ‌صفری، سحر ‌سبزی، ساجده سادات چناقچی و مجید ‌صدخسروی بازیگران نمایش هستند.

صدخسروی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نگارش نمایشنامه «طبقه کور» گفت: از آنجا که دغدغه من همواره موضوع کتاب و کتابخوانی بوده و هست، علاقه‌مند بودم در این حیطه اثری ارائه کنم. در این راستا، نمایشنامه «دختر یانکی» اثر نیل سایمون را خواندم و بسیار نظرم را جلب کرد و سعی کردم در «طبقه کور» به دغدغه نویسندگان بپردازم با این تفاوت که به عصر و دوران ما نزدیک‌تر باشد.

او در ادامه افزود: در صورتی که بتوانم با این نمایش تعداد کمی از مخاطبان را به کتابخوانی ترغیب و مشکلات نبود توجه به این موضوع را با این اثر بیان کنم، برایم رضایتبخش است.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر ضمن اشاره به اینکه تمرین‌ها حدود سه ماه و نیم به طول انجامیده، یادآور شد: موضوع نمایش «طبقه کور» درباره کتاب و کتابخوانی است و به رویدادهای پیرامون دو نویسنده می‌پردازد.

صدخسروی درباره سبک و فضای اجرایی کار عنوان کرد: برای اینکه نمایش برای مخاطب بیشتر قابل هضم باشد، فضایی رئال دارد و در بخش‌هایی نیز رئالیسم جادویی و به منظور ایجاد جلوه‌ بصری از ویژوال افکت و نورپردازی استفاده شده است.

او در بخشی صحبت‌هایش اظهار کرد: به دلیل اینکه قرارداد اجرای نمایش اواخر مرداد با سالن منعقد شد امکان فسخ آن را در این شرایط که تئاتر مخاطب ندارد وجود نداشت. ضمن اینکه این هنر با مشکلات عدیده روبرو است و ما مجبور بودیم چک‌هایی را که بابت اجاره سال پرداخت کرده بودیم پاس کنیم.

صدخسروی در ادامه افزود: از سویی دیگر باید بدانیم رسالت تئاتر آگاهی بخشیدن است و تئاتر باید متعهد به زمانه و عصر خود باشد و امیدوارم روزی تئاتر به جایگاه واقعی خود برسد و مردم به جای رو آوردن به رستوران‌ها و کافه‌ها به سمت سالن‌های نمایشی، کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها سوق داده شوند.

دیگر عوامل نمایش «طبقه کور» عبارتند از دستیار کارگردان: رضا ‌آرامش و شادی شکیبامهر، طراح گریم: ساجده بزاززاده، طراح لباس: ساناز ‌جلالی، عکاس: زهرا سعیدی، طراح پوستر: مجید ‌صد‌خسروی و مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات: حسین عباسی.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.