گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «این آب آشامیدنی نیست» نوشته وودی آلن با ترجمه نگار شاطریان و کارگردانی طاها محمدی از 20 آبان ساعت 18:45 در سالن شماره 2 پردیس سپند اجرا می‌شود. رامین ‌پرچمی، حامد ‌شیخی، میرنادر ‌مظلومی، علیرضا ‌حاتمی، تینا ‌حاج‌‌محمدرضا، شیوا ‌جوانمرد، حمید نقره‌دوست، محمدرضا دینکو، جلال ‌شهسواری، حسن سیف‌‌اللهی‌‌نوشهر، امیرحسین ‌ویژگی، فرهاد باقری، حسین ‌شینی‌‌جعفری، فاطمه ‌آقایی‌‌کیاسرایی، فاطمه سیفی و طاها ‌محمدی در این نمایش بازی می‌کنند.

محمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های نمایشنامه گفت: تصمیم داشتم نمایش را سال 1393 روی صحنه آورم که گروه نمایشی دیگری آن را اجرا کرد و از این رو منصرف شدم. در مجموع من علاقه‌مند به طنز سیاسی و اجتماعی هستم و این نمایشنامه نیز در این ژانر قرار دارد. «این آب آشامیدنی نیست» درباره انسانی است که ناخودآگاه درگیر اتفاق‌هایی می‌شود و سیاست نادرست دولت‌ها برایش درگیری‌هایی را رقم می‌زند.

محمدی با بیان اینکه تمرین‌های نمایش حدود شش ماه به طول انجامید، درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه اصلی در اجرا اظهار کرد: «این آب آشامیدنی نیست» تنها اثری است که در اجرا بسیار به آن وفادار بوده‌ام چرا که دیگر آثاری که پیش از این روی صحنه آوردم دستخوش تغییراتی در روند کارگردانی شده بود.

این کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش یادآور شد: من معمولاً آثار نمایشی را که به صحنه می‌‌آورم در فضای فانتزی و طنز تلخ است و این اثر نیز اینگونه است اما طنز آن نسبت به نمایش‌های قبلی‌ام کمتر است.

محمدی درباره ویژگی‌های نمایش گفت: برخی مواقع یکسری اتفاق‌ها برای افراد عادی در زندگی‌شان رخ می‌دهد که خودشان چندان در آن دخیل نیستند بلکه سیاست نادرست دولت‌ها و مقامات منجر به آن می‌شود که از زندگی عادی خارج شوند و این موضوع از ویژگی‌های این نمایش است.

او درباره میزان استقبال مخاطبان از نمایش اظهار کرد: متاسفانه شرایط کنونی جامعه در این مورد بسیار تاثیرگذار بوده و منجر به آن شده تا تعداد تماشاگران به یک‌چهارم شرایط عادی برسد. ابتدا تصمیم گرفتم از اجرای نمایش انصراف بدهم اما فکر کردم ما تمام حرف خود را با نمایش‌هایی که به صحنه می‌آوریم به مخاطبان می‌گوییم. هر چند برخی تئاتر را به عنوان شغل قبول ندارند اما این هنر شغل ماست و دیگر انسان‌ها در همین شرایط سر کار می‌روند و از ما می‌خواهند این کار را نکنیم.

دیگر عوامل «این آب آشامیدنی نیست» عبارتند از تهیه‌کننده: نورا تقوی‌گودرزی، مجری طرح و مدیر تولید: محمد شمس‌آبادی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: کیارش وفایی، دستیار کارگردان: زهرا نهاوندی، منشی صحنه: زهرا پویا، مدیر صحنه: فاطمه ‌آقائی‌کیاسرایی، دستیاران صحنه: ایلوش یزدان‌پناه و محمد رسولی، طراح صحنه: محمد کریمی‌نیا، طراح نور: رضا ‌خضرایی، نور: داریوش ‌ادهمی، صدا: امین علیزاده، انتخاب صدا: مهسا ‌صارمی، طراح گریم: مهتاب ‌حسنی، مجری گریمور: فاطمه حاجی‌مهدی و فاطمه قورچی‌بیگی، مدیر تدارکات: حسن ‌سیف‌‌اللهی‌نوشهر، عکاس: مهرداد ‌حسین‌‌زاده و داریوش ‌ادهمی، ساخت تیزر: محمد سیف و حسام ایرانی‌پارسا، تدوین: شیما پروندی، طراح پوستر لوگوتایپ: سیدمهدی‌ موسوی و مسئول روابط‌ عمومی: حمیدرضا ‌نظری.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.