به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه‌پیری از تازه‌ترین نمایش‌های تئاتر شهر است که از روز دوشنبه چهاردهم شهریور در تالار چهارسو به صحنه خواهد رفت. «شفیره» از آثار برگزیده سی هفتمین جشنواره تئاتر فجر و هفدهمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک است که در بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی حرکت، طراحی نور، طراحی لباس و موسیقی برگزیده شد.

در این اثر نمایشی که با برداشتی متفاوت از نمایشنامه «مده آ» اوریپید به صحنه می رود داریوش فائزی، مهرنوش بلمه، حامی علیزاده، سهند جعفری زاد، رویا صدوقی، نگین تقوی راد، وصال امینی به عنوان بازیگر حضور دارند. در خلاصه داستان آمده است: تنها در صورتی پسر زنده خواهد شد که شاه گلوی دختر را ببرد و خونش را بریزد.

بابک نصیری‌خواه آهنگساز، مهدی شاه‌پیری، داریوش فائزی و حامی علیزاده طراحان حرکت، علی ذاکری، کتایون رزم‌حسینی و مهدی شاه‌پیری طراحان صحنه، مهرنوش بلمه طراح عروسک، طراح لباس، دوخت لباس، ساخت عروسک و آکسسوار، رضا خضرایی طراح و مجری نور، امیر قادری طراح چهره‌پردازی، غزال بلمه طراح پوستر و بروشور، نوید اکبری مبارکه دستیار کارگردان و برنامه‌ریز ، نسیم تاجی دستیار دوم کارگردان، علی ذاکری مدیر صحنه، میلاد گودرزی عکاس و سازنده تیزر و سعید سیادت مجری طرح دیگر عوامل اجرایی «شفیره» را تشکیل می‌دهند.

 

مهدی شاه‌پیری از هنرمندان فعال حوزه تئاتر است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش به اتمام رسانده است. این هنرمند تاکنون در عرصه های مختلف نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی تئاتر، انیمیشن، تئاتر عروسکی، طراحی حرکت، گویندگی و تیزر فعالیت‌های مختلفی انجام داده است. بازی و کارگردانی در چند نمایش و حضور در جشنواره‌های مختلف از جمله دیگر فعالیت‌های اوست.

نمایش «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه پیری از روز دوشنبه چهاردهم شهریور ساعت 19 با بلیت 80 هزار تومانی در تالار چهارسو میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. همزمان، نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی از چهاردهم شهریور در تالار چهارسو پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.