به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، همزمان با اولین روز از هفته دولت تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق اعتباری هنر و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور ایجاد همکاری مشترک جهت گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تأمین مالی کارآفرینی و فناوری برای توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب‌وکارهای موفق در حوزه فرهنگ‌بنیان امضا شد.

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: فرهنگ و هنر ایرانی به لحاظ نیروی انسانی غنی و دارای پتانسیل بسیار برای تاثیر بر چرخه اقتصادی کشور است.

وی افزود: در کشور ما به نقش حوزه فرهنگ و هنر به عنوان حوزه ثروت آفرین به طور جدی نگاه نشده است اما ظرفیت خوبی در این حوزه موجود است. در برخی عرصه ها مانند حوزه تجسمی فعالیت هایی صورت گرفته است که امید بخش است.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به نقش صندوق در ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر اضافه کرد: صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی در پی آن است تا افزون بر ارائه خدمات حمایتی به اصحاب فرهنگ هنر، مباحث تقویت صنایع خلاق، جذب سرمایه و توانمند سازی هنرمندان را بطور جدی دنبال نماید و مطمئناً با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی سیاست گذاری های لازم برای تحقق این هدف انجام خواهد شد.

پوراحمدی در پایان اظهار کرد: کلیه طرح ها پس از بررسی اولیه و ارزیابی در صندوق اعتباری هنر به صندوق نوآوری معرفی شوند.

تفاهمنامه یادشده در ۱۱ ماده تنظیم شده است تا به طرح‌های سرمایه‌پذیر حوزه فرهنگ و هنر با ارزیابی اولیه و معرفی صندوق اعتباری هنر از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات پرداخت شود و یا برای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور حوزه فرهنگ و هنر ضمانت نامه صادر شود.

ارائه خدمات سرمایه‌گذاری (شامل هم‌سرمایه‌گذاری دوجزئی و سه‌جزئی، تأمین مالی جمعی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان) به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور حوزه فرهنگ و هنر از جمله مفاد تفاهم نامه و همکاری فی مابین است.

طراحی سازوکار اجرایی برای ارائه خدمات بیمه‌ی سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور حوزه فرهنگ و هنر نیز مورد تأکید این تفاهم نامه است.

پرداخت تسهیلات مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فرهنگ و هنر، ارائه خدمات صدور ضمانت‌نامه (شامل ضمانتنامه حسن‌انجام تعهدات، پیش‌پرداخت، حسن انجام کار) به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فرهنگ و هنر و خدمات تامین مالی و پشتیبانی از شتابدهنده‌های دانش‌بنیان در حوزه فرهنگ و هنر از جمله دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

به منظور تحقق مفاد تفاهم یاد شده، نمایندگان تام الاختیار طرفین متشکل از دو نماینده از صندوق نوآوری، دونماینده از صندوق هنر و یک نماینده از طرف دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور چگونگی اجرایی شدن موضوعات این تفاهم نامه را رایزنی وپیگیری خواهند کرد. مدت اجرای این تفاهم نامه ۳ سال از زمان امضای آن است.