به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پس از تماشای «اپرای عاشورا» ضمن اشاره به اینکه این اثر بسیار درخشان و بی‌نظیر است، عنوان کرد: زبان هنر، یاری‌رسانی برای زنده نگه‌داشتن واقعه عاشوراست و در این اثر دیدیم این واقعه، بسیار عمیق، هنرمندانه و با ظرافت بسیار به تصویر کشیده شده است.

سینا کلهر ادامه داد: از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام گرفته تا هنرمندان بخش‌های مختلف در همه‌ دوره‌ها، باعث تداوم جریان عاشورا شده‌اند. هنر، زبانی جهانی دارد و عالی‌ترین زبان برای انتقال مفاهیم و مضامین است. زبان هنر بهترین انتخاب است تا به وسیله آن یک رویداد و جریان را درون یک کشور، یک سنت و فرهنگ تداوم بخشید و همچنین به جهانیان معرفی کرد. به اعتقاد من هیچ ابزاری بهتر و والاتر از زبان هنر نیست.

 وی در پایان گفت: این اثر هنری به بهترین شکل توانسته اتفاق گفته‌شده را رقم بزند و لازم است زمینه اجرای استانی اپرای عاشورا را بیش از پیش فراهم کرد. معتقدم این اثر قابلیت دارد با اجراهای بیشتری روی صحنه بیاید و امیدوارم این دوره اجراها، آغازی باشد تا تعداد بیشتری از مردم این امکان را داشته باشند از این اثر بهره ببرند.

اجرای اپرای عاشورا که به همت بنیاد رودکی و همکاری گروه تئاتر عروسکی آران با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور به صحنه می‌رود، چهارشنبه ۲۶ مرداد تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.