گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «خسوف» نوشته پوریا ‌گلستانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پیمان میناوند از 13 تیر ساعت 21 در سالن شماره 2 پردیس سپند روی صحنه است. بازیگران این نمایش روناک ‌برخوردار، آرمینا ‌عباس‌‌زاده، هومن ‌بنایی، علیرضا ‌داوری، عاطفه رحمانپور، متین ‌اوجانی، دنیا مستعلمی و یوسف ‌فروتن هستند.

میناوند در گفت‌‌وگو با هنرآنلاین درباره نمایش «خسوف» گفت: نمایشنامه اقتباسی جذاب از فیلم «غریبه‌های کامل» است و به جرات می‌توانم بگویم میان متون اقتباسی از این فیلم، این نمایشنامه بی‌نظیر است. به روابط، کنش‌ها، روابط دیالکتیکی، درام، همه و همه با جزئیات فکر و زمان کافی برایشان گذاشته شده است و پشت آن دغدغه وجود دارد.

او افزود: من متن‌های متفاوت بسیاری مطالعه کردم که در میان آن‌ها کارهای خوبی وجود داشت اما متاسفانه با دغدغه حال حاضرم متفاوت بود تا اینکه متن پوریا گلستانی را خواندم و یکباره تکه‌ای از وجودم شد و تصمیم گرفتم آن را به صحنه آورم.

میناوند ضمن اشاره به روند پیش‌تولید بسیار عجیب کار اظهار کرد: من برای انتخاب بازیگران با بسیاری از دوستان صحبت کردم و در نهایت خوشبختانه به گروه بازیگرانی رسیدم که مایه فخر من هستند اما برایم جالب بود که در این مسیر برخی دوستان سلبریتی دستمزدهایی خواستند که هنرمندان باسابقه تئاتر حتی یک‌سوم این درخواست‌ها را نداشتند. در این میان بسیاری را دیدم که به شدت خودسلبرتی‌پندار بودند و این موضوع عجیب‌ترین اتفاق پیش‌تولید اثر بود.

او بیان اینکه «خسوف» مملو از کنش است، درباره موضوع و مضمون نمایش یادآور شد: «خسوف» درباره انسان‌هایی است که مانند اکثر افراد جامعه دچار روزمرگی‌ هستند. نمایش درباره انسان‌هایی است که بسیاری از اتفاقات را از یاد برده‌اند و داستان بر اساس حضور چند زوج در یک مهمانی خانوادگی است که بسیار اتفاقی وارد یک بازی می‌شوند و این بازی روی دیگر این آدم‌ها را نمایان می‌کند که از آشکار شدن آن نزد دیگران واهمه دارند.

این کارگردان افزود: مجموع تلاش ما بر این بود که در یک فضای کاملاً ناتورالیستی پیام اصلی نمایشنامه گفته شود و کنش‌ها اتفاق افتد. سعی‌ام بر آن بود تا به کنش دراماتیک نمایش لطمه وارد نشود و فکر می‌کنم تا حد بسیاری موفق بودم.

در خلاصه داستان «خسوف» آمده است: چند دوست دور هم جمع شده‌اند و قرار است هر پیام یا تماسی را که به گوشی‌شان می‌رسد برای بقیه دوستانشان فاش کنند. دیگر عوامل نمایش عبارتند از سرپرست گروه: محسن ‌بیده، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: حامد ‌لطفی، طراح پوستر و لوگو تایپ: محمد ‌موحدنیا، طراح گریم: سولماز ‌نجفی، ساخت دکور: کارگاه ساخت دکور دیوار چهارم، ایمان ‌نظری و رامین ‌نظری، طراح لباس: پیمان میناوند، طراح نور: ایمان ‌نظری، طراح موسیقی و ساخت موسیقی: مهسا ‌جهانی، منشی صحنه و دستیار دوم کارگردان: رویا فریدونی، مجری گریم: پریا موسوی‌نیا، عکاس، روابط عمومی و تبلیغات: محسن ‌بیده و امور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق ‌سیادت.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.