گروه تئاتر هنرآنلاین: جمعه سوم تیر شهر همدان میزبان اجرای 14 نمایش صحنه‌ای و 5 نمایش خیابانی بود و حال و هوای برگزاری این رویداد در سطح شهر با شور و شوق کودکان بسیار تماشایی.

همچون دو روز گذشته اجرای عروسک‌های غول پیکر فاطمه بحرینی از آبادان، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی و کمپر سیار صادق داوری‌فر از تهران در شهر‌های اطراف همدان و مناطق محروم این استان، حال و هوای شاد این استان را در این روزها دو چندان کرد.

در این روز، چهار کارگاه «ساخت ماسک مقوایی» از کشور ایتالیا با تدریس دیانا کاستا و پابلو دوران ویژه بزرگسالان، کارگاه «اثر بخشی نمایش بر شکل‌گیری رفتار در کودکان» با سخنرانی علی پورطبیب ویژه مولفین و تولیدکنندگان تئاتر، کارگاه «کارگردانی تئاتر» با تدریس محمد عاقبتی ویژه افرادی که حداقل ۳ سال تجربه حرفه‌ای در زمینه تئاتر برای مخاطبان جوان را داشته‌اند و کارگاه «ساخت کاراکتر با استفاده از تکنیک‌های کتاب‌های پاپ آپ»  با تدریس ابراهیم شاکری ویژه بزرگسالان برگزار شد.

شامگاه سومین شب جشنواره نشستی با حضور امیر مشهدی‌عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با هنرمندان و میهمانان بین‌المللی برگزار شد و در پایان نیز هدایایی به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد.

در حاشیه این رویداد جمعه سوم تیرماه، نشست انجمن صنفی سراسری نمایشگران عروسکی، هیئت مدیره و اعضای انجمن صنفی سراسری نمایشگران عروسکی با حضور هماجدیکار، حسن دادشکر، محمد بحرانی، فریبا دلیری، میترا کریم‌خانی، زهرا صبری و محمد عاقبتی برگزار شد. در پایان این نشست نیز با حضور مسعود ویژه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان و امیر مشهدی‌عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از کتاب «آگوستوبوالتا نمایش خلاق»  نوشته فرزاد لباسی رونمایی شد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.