به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در متن پیام‌امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان چنین آمده است: تئاتر نزدیک‌ترین هنر‌ها به زندگی است و شاید بشود از آن بعنوان زنده‌ترین و تأثیرگذارترین رسانه فرهنگی هنری هم یاد کرد. در دو سال گذشته کرونا فاصله بسیار زیادی میان مردم و هنر‌های نمایشی ایجاد کرد. عزیزان بسیاری را از ما گرفت و آرامش بسیاری را تسخیر کرد، اما نتوانست قلب‌های ما را تسخیر کند. اینکه توانست سالن‌های نمایش را اشغال کند و جای تماشاگر را خالی نگه دارد حاکی از نشانه‌های خداوندیست. اینکه باید قدر یکدیگر و در کنار یکدیگر بودن را بدانیم. اما هیچ اشغالگری دائمی نیست.

حالا به لطف خدا و همت مردم و زحمت کادر درمان، سالن‌ها یکایک باز شدند و پس از چند بار به تأخیر افتادن جشنواره و به زحمت افتادن هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان که عاشقانه نمایش‌های خود را آماده نگه داشتند؛ به تدریج چشم مشتاقان به اجرا‌های تازه و هنرمندان تازه نفس روشن می‌شود.

خدا را شاکریم که امسال بیست و هفتمین پله از نردبان بلند و محکم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را نظاره‌گریم. ارزش این جشنواره به بودن در کنار هنرمندان و مردم است، روز‌هایی که حال یکدیگر را می‌پرسیم آثار یکدیگر را می‌بینیم، از هم یاد می‌گیریم و برای یک سال آینده از هم انرژی می‌گیریم.

امیدواریم هر روز ارزش لطفی که خداوند به ما دارد را بدانیم و موهبت کار کردن برای کودکان و نوجوانان و جایگاه این هنر را قدر بدانیم و این قطار پویا و پر مسافر شادمانی را برای‌ایستگاه‌های بعدی هدایت کنیم.

این روز‌ها بهترین هنر هنرمندان این حوزه، همراهی و همیاری یکدیگر است.

امیدوارم در سال پیش رو تئاتر کودک و نوجوان پیش از پیش بدرخشد و هنرمندان با آرامش به تولیدات آثاری فاخر برای کودکان و نوجوانان امروز بپردازند و قدر ببینند و بر صدر بنشینند. ان شاءا...

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.