گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «قاره هفتم» نوشته احسان نگهبان و میلاد ظهوریان با طراحی و کارگردانی احسان نگهبان و تهیه‌کنندگی حسین مومنیان از 3 خرداد ساعت 19 در سالن شماره یک عمارت سیمرغ روی صحنه است و بازیگران این نمایش احسان ‌صاحبدادی، علی ‌فراستی، نیلوفر پناهی، حسام نورمحمدی، نازنین جعفری و محمدپوریا ‌هلالی هستند.

ظهوریان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه «قاره هفتم» گفت: ایده اولیه نگارش از سرنوشت ایرانی‌هایی بود که به منظور مهاجرت غیرقانونی سفر با کشتی را برمی‌گزیدند و دچار سانحه‌هایی می‌شدند. سوالی مطرح بود که چرا باید چنین اتفاقی بیفتد خصوصاً برای کسانی که به صورت غیرقانونی تصمیم به این مهاجرت می‌گرفتند؟ ایده اصلی از این موضوع شکل گرفت که این افراد در حین مسیر دچار چه خطراتی می‌شوند و شاید حتی جان خود را از دست بدهند.

او در ادامه افزود: در این اثر، مستقیماً به این چرایی اشاره نمی‌شود اما تمام تلاشمان بر این است تا این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم که چرا به هر علتی نباید در کشور خودمان جایی برای ماندن وجود داشته باشد و چرا زندگی درچنین کشوری، انسان را با محدودیت‌ها و باید و نبایدها مواجه می‌کند تا به سمتی سوق داده شوند که مجبور به مهاجرت شوند؟

ظهوریان درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: انسان‌هایی هستند که در مسیر مهاجرت جان خود را از دست داده‌اند و موضوع اصلی این نمایش درباره مهاجرت است. هر یک از شخصیت‌های این نمایش داستان اینکه به کجا رسیدند که تصمیم به مهاجرت گرفتند را روایت می‌کنند و به دلایل مهاجرت خود می‌پردازند.

او اضافه کرد: در این نمایش کاراکترها پس از مردن در فضای پس از مرگ قرار می‌گیرند و داستانشان را برای شخصیتی که شبیه یک بازجو است، توضیح می‌دهند. سبک و فضای نمایش، رئال جادویی است. کاراکترها واقعی هستند و یک فضای انتزاعی در این نمایش به وجود آمده است.

ظهوریان درباره ویژگی نمایش اظهار کرد: این نمایش در فرم و محتوا ارتباط مستقیم با تماشاگر برقرار و همه تماشاگران با کاراکترهای نمایش همذات‌پنداری خواهند کرد. در مکانی که ما زندگی می‌کنیم هر فردی حتی یک بار به مهاجرت فکر کرده است.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: گروه نمایش «قاره هفتم» گروه جوانی هستند و فکر می‌کنم در آینده اتفاقات بهتری را می‌توانند رقم بزنند.

در خلاصه داستان نمایش «قاره هفتم» آمده است: مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از دریا آرافورا به سمت استرالیا راهی می‌شوند که درست وسط راه کشتی آنها غرق می‌شود، و در کف اقیانوس منتظر شما هستند... کُمَک !!!

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طـراح تـیـزر:علی ‌فراستی، تـصـویـربـردار: رضا ‌تیموری، مشاور کارگردان: میلاد ظهوریان، دستیار کارگردان: فربد ‌تاجیک و احسان ‌صاحبدادی، منشی صحنه: آذین آزموده، برنامه‌ریز: فربد ‌تاجیک،طراح صحنه و طراح نور:  احسان نگهبان، طراح گریم و طراح لباس: نیلوفر حسن خانی، اجرای دکور: محمدپوریا ‌هلالی، آهنگساز و تنظیم‌کننده: میلاد جسمی، طراح گرافیک: علی ‌فراستی و امیرحسین‌راد،عکاس: رضا ‌تیموری، طراح پوستر: یوسف خسروی، طراح بروشور: معین خطسیاه، تبلیغات مجازی: احسان حیدری، مشاور تبلیغات: امیرحسین‌راد، مدیر اجرایی: حسام نورمحمدی و روابط عمومی: سیدمحمدصادق ‌سیادت.

علاقمندان می‌توانند به منظور تماشای این نمایش بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.