گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «فریاد خاموش» به نویسندگی محمدرضا عطایی‌فر و طراحی و کارگردانی محمدهادی ‌عطایی از 23 فروردین ماه ساعت 18:45 در تالار سایه مجموعه تئاترشهر با بازی پیمان ‌محسنی، محسن سالاری، محمدهادی ‌عطایی و سارا زکریانژاد هستند.

محمد هادی عطایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه اساس «فریاد خاموش» توسط یک گروه دانشجویی شکل گرفته است، گفت: در جشنواره تئاتر مقاومت دوره گذشته بخشی با عنوان دانشجویی در نظر گرفته شده بود و ما نیز با نمایش «فریاد خاموش» در آن رویداد شرکت کردیم و سپس این نمایش را در جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به صحنه آوردیم و در هر دو رویداد موفق به دریافت عناوینی در بخش‌های مختلف شدیم.

او درباره جذابیت‌های انتخاب این نمایشنامه به منظور اجرا عنوان کرد: محمدرضا عطایی‌فر با نگاه متفاوتی این نمایشنامه را نوشته است. این اثر سرگذشت سه نفری است که در سرگذشت این سرزمین نقش بسزایی داشته‌اند. آن‌ها درون اتفاقات جنگ تحمیلی هشت ساله و آن برهه زمانی بودده‌اند و یک نفرشان که هنوز زنده است و زندگی می‌کند دچار عواقب اتفاقات آن دوران است اما فراموش شده است. نویسنده، سه اتفاق مستند آن دوران را در این نمایشنامه به تصویر کشیده است و سعیمان بر آن بود تا تصاویری از اتفاقات آن دوران را به نسل جدید نشان دهیم.

عطایی در ادامه یادآور شد: همچنان دانشجویان رشته تئاتر و افرادی که فعالیت فرهنگی دارند به اندازه‌ای به افرادی که از جانشان در هشت سال دفاع مقدس علاقمند هستند که تلاش می‌کنند این افراد از خاطره‌ها فراموش نشوند و ما نیز در نمایش «فریاد خاموش» با سه داستان مستند سعی کردیم قسمتی کوتاه از زندگی سه نفر از این عزیزان را به صحنه آوریم.

8621f9ed-cdba-4356-a8f0-6979afb0aefe

این بازیگر تئاتر درباره سبک و فضای اجرایی نمایش اظهار کرد: «فریاد خاموش» سه مونولوگ و تک‌گویی است. تنها ابزار صحنه جعبه مهمات است که نقش‌های متفاوتی را در این اجرا ایفا می‌کند.

او درباره ویژگی‌های نمایش اظهار کرد: به اعتقاد من هیچگاه در مقوله جنگ نگاه درستی به مسائل و مشکلات زن‌هایی که همسرانشان درگیر هشت سال جنگ تحمیلی بوده‌اند، نشده است و در این نمایش تلاشمان بر این بوده تا این مورد را به تصویر بکشیم. همچنین در این نمایش یک نفر، سه نقش مختلف را ایفا می‌کند.

عطایی در پایان صحبت‌هایش گفت: برخی به منظور فعالیت بیشتر و شناخته شدن رو به این گونه نمایش می‌آورند و امیدوارم نگاه ابزاری از تئاتر جنگ برداشته شود. «فریاد خاموش» یک کار دلی از سوی تک تک اعضای گروه است و در صورتی که تماشاگر با دلش به تماشای این نمایش بنشیند تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. چه بسا که ما با اجرا در دو جشنواره توانستیم نظر مخاطبان خاص و عام را جلب کنیم.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از مجری طرح: امیرسپهر ‌تقی ‌لو، مدیرتولید: سیدعماد ‌عامری، طراح نور: علی ‌کوزه ‌گر، موسیقی: امیرحسین ‌انصافی، طراح لباس: خدیجه عطایی، طراح پوستر و بروشور: مهدی ‌دوایی، دستیار طراح نور: رضا ‌رضایی، دستیار کارگردان: علیرضا ‌عموزاد، مدیر تبلیغات: سجاد ‌داغستانی و عکاس: آرش ‌رضایی.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.