به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایران تئاتر، محمود سالاری در حاشیه این حضور بر ضرورت بازخوانی تاریخ و وقایع انقلاب اسلامی در ۴۳ اخیر گفت: درام حاصل یکسری وقایع و اتفاقات است، تاریخ به تنهایی درام ندارد . بلکه فقط فصولی از تاریخ دراماتیزه است و به نظر بنده بعد از انقلاب اسلامی بسیار وقایع دراماتیک و وقایعی که قابلیت تبدیل شدن به درام داشته‌اند را دیده یا شنیده‌ایم و به دلیل اینکه ما خودمان به این تاریخ نزدیک هستیم و نویسندگان ما هنوز خودشان در این تاریخ حضور دارند هنوز نتوانسته‌ایم آن جوهره‌‌های ارزشمند و دراماتیزه شده را از دل تاریخ بیرون بکشیم و از آن بهره ببریم، شاید نیاز به کمی فاصله و توجه به نکاتی که در وقایع انقلاب اسلامی به وجود آمده است داشته باشیم.

سالاری در ادامه افزود: اگر مهمترین عنصر درام را گره‌افکنی و گره‌گشایی بدانیم، می‌توانیم در وقایع انقلاب اسلامی از این نکات فراوان پیدا کنیم. لازم است نویسندگان و هنرمندان ایرانی بیشتر به این تاریخ توجه کنند. این انقلاب تاریخ‌ساز وقایع و ارزش‌های زیادی دارد. در انقلاب‌های دیگر کشورها از جمله انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه هم ما اینقدر حوادث دراماتیک نداریم.

محمود سالاری درباره اینکه آیا معاونت امور هنری در سال آینده برنامه‌ای برای تقویت بیش از پیش هنر انقلاب اسلامی خواهد داشت شرح داد: فارغ از تفکر و عرضه‌ای که انقلاب اسلامی در جهان داشته است، این انقلاب به عنوان یک بخش مهم، از تاریخ هنر ایران قابل بازخوانی است. به واسطه انقلاب اسلامی مفاهیم و مضمون‌هایی در ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی و هنر خود آورده‌ایم و این مضامین کمک کرده است تا فرم‌های جدیدی ایجاد شود. همچنین مفاهیمی مثل شهادت، ایثار، فداکاری و...  این‌ها بعد از انقلاب احیا شدند و به عرصه فرم و اجرای صحنه رسیدند، لذا ما بدهکاریم به این دوره تاریخی و باید ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آن را جدی بگیریم.

سالاری خاطر نشان کرد: انشاالله برای سال آینده هنر انقلاب اسلامی و این ویژه برنامه را گسترده و باشکوه‌تر و با همکاری ادارات کل استان‌ها خواهیم داشت.

محمود سالاری درباره کیفیت نمایش‌های خیابانی در این ویژه برنامه و حضورش بین مردم گفت: تشکر می‌کنم از بانیان و همکاران عزیز و هنرمندم در اداره کل هنرهای نمایشی. من هم خوشحال هستم که حرفه‌ای‌‌های حوزه نقالی و تعزیه نظیر مرشد ابوالفضل ورمزیار و مرشد محسن میرزاعلی در اینجا برنامه اجرا کردند و مردم با یک نقالی تراز  بیشتر آشنا شدند.  

وی در اهمیت و تاثیر این برنامه در ایجاد شناخت برای مردم افزود: در میان تماشاچیان حاضر، افرادی هستند که تا به حال نمایش ندیده‌اند و این تجربه بسیار برایشان جالب و جدید است، بچه‌هایی که به عنوان کودکان کار از آن‌ها در جامعه یاد می‌شود و مردمی که نمی‌توانند هزینه کنند و بلیت تئاتر بخرند، اینجا می‌توانند برای اولین بار تئاتر حرفه ای تماشا کنند و مفهوم تئاتر و بنیان‌های اندیشه‌ای که در تئاتر وجود دارد را درک کنند که‌ این خدمتی بسیار خوشایند است.

 محمودسالاری بعد از تماشای اجراهای ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی با همراهی کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایش، مهدی ابدالی معاون و مدیران اداره کل هنرهای نمایشی به بازدید از ساختمان تئاتر شهر پرداخت و از پشت بام ساختمان تئاترشهر، طبقه سوم و واحدهای اداری و خرابی‌های سقف که به علت باران رخ داده بود بازدید کرد و توضیحات ابراهیم گله‌دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر را شنید.

در آخرین روز از برگزاری این رویدادهای نمایشی که از ساعت 16 تا 18:30 اجرا شدند، «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد ابوالفضل ورمزیار، نمایش خیابانی «29» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار، نمایش خیابانی «منم آرش» به نویسندگی و کارگردانی علی محمد رادمنش، نمایش خیابانی «به رنگ پرچم» به نویسندگی و کارگردانی پویا امامی و مجتبی خلیلی، نمایش «روح خدا» به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی، نمایش خیابانی «سردار انقلاب» به کارگردانی اکبر قهرمانی و «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد میرزاعلی پیش روی شهروندان قرار گرفتند.