به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پواحمدی، مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام جزییاتی از نحوه اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر گفت: اهالی فرهنگ و هنر بدون شک از جایگاه ویژه ای برای توسعه فرهنگی و اجتماعی در کشور برخوردار هستند. در همین راستا حمایت از این قشر فرهیخته، توزیع عادلانه منابع و کم کردن دغدغه‌های معیشتی و درمانی آنها از جمله اهدافی است که صندوق اعتباری هنر دنبال می‌کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به جزییات اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و بدون بهره در دوره مدیریتی جدید با تمرکز بر استان‌های کم برخوردار گفت: این تسهیلات به منظور تأمین و رفع احتیاجات ضروری اعضای صندوق اعتباری هنر در چارچوب مقررات بانکی با حداقل تضامین و با استفاده از منابع اعتباری صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود.

وی در ادامه ضمن ارائه دیگر جزییات این تسهیلات توضیح داد: مبلغ تسهیلات پرداختی با توجه به پیشنهاد معاونت‌های ذی‌ربط، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، خانه‌های تخصصی و با در نظر گرفتن شرایط متقاضی در کمیته اعتبارات تعیین و از مبلغ هشت میلیون تومان و به صورت ضروری و معیشتی شروع خواهد شد.

پوراحمدی با اشاره به اعطای تسهیلات کارآفرینی بمنظور توانمندسازی اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است. بر این اساس به منظور توانمندسازی هنرمندان بدنبال ایجاد هسته‌های کارآفرینی هنر هستیم. اعضای صندوق می‌توانند در قالب گروه‌های چند نفره کسب و کار خود را مانند کارگاه، گالری راه اندازی و به آنها وام اشتغال زایی پرداخت خواهد شد. برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است که خبر و جزییات آن بزودی اعلام خواهد شد.