گروه تئاتر هنرآنلاین: محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع در برابر تهاجم مسئله‌ای است که هنرمندان بسیاری از جمله هنرمندان عرصه نمایش  به آن پرداخته‌اند به همین سبب می‌توان گفت که ژانر مستقلی از هنرهای نمایشی در عرصه دفاع مقدس، نخست بوسیله رزمندگان هنرمند عزیز حاضر در جبهه‌ها شکل گرفته است که قطعا قابل تامل است. هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در دوران دفاع مقدس علاوه بر روایت جنگ و اتفاقات این عرصه، رویکردی عرفانی و معنوی را نیز به تصویر کشیدند به‌نحوی‌که اغلب آثار آن دوران را می‌توان سرشار از سمبل‌ها و نمادهای مذهبی و اعتقادی یافت.

یاقوت پور  افزود: پس از دوران دفاع مقدس نیز هنرمندان نسل بعد با بهره‌جویی از هنرمندان شاخص دوران دفاع مقدس تجسم عشقی را که در جبهه‌ها برای شهادت می‌جوشید را در بسیاری از نمایش‌های با موضوع دفاع مقدس با عظمت به روی صحنه برده‌اند. عظمتی که هنوز با گذشت بیش از سه دهه از آن قابل‌درک و لمس است.

 رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: بایستی همواره از دلاوری و ایثارگری این عزیزان که خاضعانه و خالصانه جان در طبق اخلاص گذاشتند و با حضور در جبهه‌ها از مام میهن دفاع کردند تجلیل کرد. هنرمندانی که نه تنها در خط مقدم به دشمن یورش بردند بلکه در  جبهه‌های فرهنگی نیز  هر کدام به سبک و ذائقه خویش، نقشی رسالت‌وار ایفا کردند.

محمد یاقوت پور در ادامه افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان در حد بضاعت خود همواره در تلاش بوده که با تجلیل از  رزمندگان هنرمند هشت سال دفاع مقدس در زنده نگاه داشتن خاطرات حماسه‌وار آن دوران گام بردارد.اما بضاعت انجمن هنرهای نمایشی استان اندک است و دست یاری مسئولان ارشد استانی و همچنین مرکز هنرهای نمایشی کشور  و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان را می‌طلبد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی افزود: قاسم مالکی از جمله رزمندگان هنرمند عزیز شاخص هشت سال دفاع مقدس است که سال‌هاست در بستر بیماری است و حافظه خود را نیز از دست داده است و پرستاری از ایشان برای خانواده محترمشان سخت شده است و هر چند انجمن هنرهای نمایشی در مقاطعی و از جمله درهمین هفته دفاع مقدس حمایت‌هایی در حد بضاعت از ایشان داشته اما بابت جلب حمایت‌های بیشتر مکاتباتی نیز توسط انجمن استان با انجمن هنرهای نمایشی کشور و همچنین مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت گرفته که امید داریم مورد نظر افتد و حمایتی در جهت التیام آلام این عزیز صورت بپذیرد انشاالله.