گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «جهنم» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی از 6 مرداد ساعت 20 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است. بازیگران این نمایش حامد ‌شیخی، امیررضا ‌باباولیان، یگانه ‌سروری و تداعی ‌سعیدی‌فر هستند.

شیخی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «جهنم» گفت: من به نمایشنامه «در بسته» اثر ژان پل سارتر بسیار علاقه داشتم و زمانی که آن را خواندم فکری به ذهنم خطور کرد مبنی بر اینکه نمایشنامه «مرگ در می‌زند» اثر وودی آلن را در این نمایشنامه نشان دهم. در واقع حاصل ترکیب این دو متن، نمایشنامه «جهنم» را پدید آورد. در نهایت تلاش شد در «جهنم» فضایی متفاوت از جهنمی که تاکنون شنیده‌ایم نشان دهم. در نمایشنامه شخصیت‌های «در بسته» با شرایطی از جامعه امروز دیده می‌شوند با این تفاوت که شخصیت مرد در «جهنم» همان گارسن سارتر و در ادامه شخصیت نات آکرمن در نمایشنامه «مرگ در می‌زند» است.

او درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: همانطور که اشاره کردم در نمایش «جهنم»، دوزخ نشان داده می‌شود اما متفاوت از آنچه تاکنون شنیده‌ایم. آنچه از جهنم شنیده شده ما را یاد آتش، شکنجه، عذاب و آزارهای بدنی می‌اندازد اما این جهنم حاصل نگاه یک شخص مقابل  است که می‌تواند نگاه یک غریبه نیز باشد.

شیخی درباره فضای این نمایش اظهار کرد: نمایش فضایی کاملا سوررئال و فراواقعی دارد. تلاشم بر این بود از عناصر مینی‌مال استفاده کنم یعنی عناصری که با چارچوب مینی‌مالیستی مطابقت دارد و از وحدت رنگ و نور کاملا استفاده کنم. رنگ‌های واحدی چون قرمز، نارنجی و سیاه را در لباس، دکور و نور مشاهده می‌شوود. همچنین در استفاده از آکسسوار نیز سعی بر آن داشتیم تا از این وحدت پیروی کنیم. در این نمایش از تئاتر بی‌چیزی که پیش از این کار می‌کردم فاصله گرفته‌ام.

این کارگردان افزود: ویژگی‌های این نمایش کاملاً متفاوت از کارهای پیشین من است. پیش از این بیشتر به سمت رئالیست می‌رفتم و در این نمایش از این فضا فاصله گرفتم. سعیمان بر این بود با عناصری چون موسیقی، نور و ... فضای وهم آلود را ایجاد کنیم و جهنم جدیدی را بسازیم.

شیخی در پایان صحبت‌هایش گفت: این نمایش قرار بود خیلی پیشتر اجرا شود که متاسفانه تغییر در روند اداری برای کسب مجوز، اجرا را به تعویق انداخت. اکنون به دلیل تعطیلات در پی وضعیت قرمز تهران سالن‌های دولتی تعطیل و سالن‌های خصوصی فعال هستند و همکاری‌ها آنگونه که باید باشد انجام نمی‌شود و ما بدون در اختیار داشتن سایت تیوال بلیت‌فروشی داریم. این مسائل ما را عقب می‌اندازد در صورتی که ما کاملاً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و حتی به دلیل شرایط موجود مدت زمان نمایش را کوتاه در نظر گرفتیم تا تماشاگر زمان طولانی ماسک را تحمل نکند. خواهش دارم همراهی‌ها انجام شود تا با استقبال مخاطب مواجه شویم که خوشبختانه هم اکنون با تمام این همکاری‌ اقبال مخاطبان رضایت‌بخش بوده است.

در خلاصه داستان نمایش «جهنم» آمده است: جهنم چیزی نبود که فکر می‌کردیم، جهنم جور دیگری است که باید در این نمایش دید. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح و طراح پوستر و بروشور: فاطمه عبدالرحیمی، عکاس، تصویربردار و مدیر روابط عمومی: فاطمه مجدنیا، مدیر تولید: امیررضا باباولیان، دستیار کارگردان: مجتبی جعفری پور، مدیر صحنه: امیرحسین انصاری و طراح گریم: مبینا محمدی.