به گزارش گروه تئاتر هنرآنلاین، این اثر به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اجلی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر ساعت 18:30 اجرا می‌شود. «لوله» در اردیبهشت ٩٧ در بخش خارج از مسابقه‌ بیست و یکمین جشنواره دانشگاهی شرکت داشت و بعد از اجرای عمومی در سالن مولوی و همین‌طور در شهر رشت، این بار در تماشاخانه ایرانشهر با نسخه‌ای جدید به صحنه رفت.

نمایش «لوله» اثری تجربی و دانشگاهی‌ست که به اجرا نگاهی فرمالیستی دارد. استفاده از فرم‌های بدنی و دفرمه‌گی محتوایی در این اثر باعث شده که روایت خطی درهم بشکند. شش کارگر «لوله» در جایی نامعلوم از کار اخراج می‌شوند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند تا برای خود دوباره کار بسازند. سرکارگر در این بین به عنوان واسطه اطلاعیه‌هایی صادر می‌کند.

علیرضا اجلی کارگردان نمایش «لوله» درباره‌ی این اثر گفت: «مهم‌ترین بحث در این اجرا براى من و گروه، رد و بدل شدن انرژى بازیگر به تماشاگر و فعال بودن ذهن مخاطب در طول اجرا و نزدیکى تنگاتنگ کنش‌گر (بازیگر) با نظاره‌گر کنش بود. براى این حد از اثرگذارى شیوه‌اى که باهاش کار رو پیش بردم، کار کردن بر روى انرژى، تمرکز و حس بازیگرها و در مرحله ى بعد فرم رو واردش کردیم. فرم روایى و فرم بدنى. فرم بدنى بازیگرها از بین صدها نقاشى که خود اعضاء مى دیدن بوجود اومد و البته فیلم‌هایى که در طى جلسات تمرین مى دیدیم. همچنین به سبک خاص و یگانه اى محدود نبودیم؛ در واقع سبک‌هاى مختلفى رو سعى کردیم استفاده کنیم. در نهایت هم مى‌شه به طور عمده بهش گفت «تئاتر تجربى» یا «تئاتر آلترناتیو»؛ کنش گر و نظاره گر کنش آنقدر نزدیک به هم قدم برمى دارن که کنش اتفاق مى افته».

عوامل این نمایش عبارتند از: 

نویسنده و کارگردان: علیرضا اجلی، بازیگران:‌ محمدرضا آریان، احمدرضا خانی، مینا رسولی، ابراهیم عبدی،  مصطفی عطری، مژده منظومه: یاسمن وفایی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: غزاله الکائی، دستیار دوم کارگردان: فرنوش موحدی، منشی صحنه:‌ زهرا مددی، گروه کارگردانی: نرگس جعفری، طراح صحنه: غزاله الکائی، طراح نور: حمیدرضا جلالی، طراح گریم: هانیه بنی اسد، مدیر صحنه: محمد جباری، دستیار صحنه: مجتبی شیبانی، طراح پوستر: شایان کیانی، عکاس: حسین حاجی‌بابایی، ساخت موشن:  احسان آخرت دوست، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه: پژمان دادخواه

این نمایش جهت تماشای علاقه مندان تا ٢٨ خرداد در تماشاخانه‌ ایرانشهر به اجرای خود ادامه می‌دهد.

گروه تئاتر نئوتهران به سرپرستی علیرضا اجلی در سال ٩٠ با اجرای نمایش «اتاق ۴٩٨» کار خود را آغاز کرد و در سال ٩٣ این نمایش در تالار حافظ اجرا شد. از دیگر تولیدات گروه نئوتهران، نمایش «چند تکه‌ی لغزان...» بود که این اثر در سال ١٣٩۵ در سالن «باران» به روی صحنه رفت. از دیگر کارهای این گروه «با-زی-با» و «ابژه‌پتی‌آ» است که به زودی بعد از شروع تمرینات برای اجرا آماده خواهد شد.