به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا با ارسال پیامی درگذشت سیامک افسایی، بازیگر و کارگردان تئاتر را که بر اثر بیماری کرونا درگذشت تسلیت گفت. متن پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به این شرح است:

«عجب از روزگار تلخی که یک ویروس منحوس اینگونه دردانه‌‌گزین غم بر غم ما افزون می‌کند. خبر درگذشت هنرمند فرهیخته «سیامک افسایی» بسیار تلخ بود.

سیامک افسایی به معنای واقعی انسان بود و قلبش برای بالندگی هنر تئاتر می‌تپید. او از هر تلاشی برای اعتلای هنر تئاتر به ویژه در شهر تبریز فروگذار نکرد. انسانی دغدغه‌مند که علاوه بر فعالیت‌های درخشان هنری به ارتقاء و اعتلای امکانات و تجهیزات زیر‌ساختی تئاتر در تبریز نیز توجه و حمیّت داشت.

امروز با کمال تأسف و تألم باید بگوییم جای خالی او در تئاتر تبریز احساس خواهد شد و امید که دوستان اندیشمند هنر تئاتر در این شهر و شاگردان آن عزیز اندکی این احساس خلأ را کم کنند. تسلیت می‌گویم به خانواده محترم این هنرمند کاردان، به جامعه اصیل و بزرگ تئاتر تبریز و همه دوستان و دوستدارانش. در شب شهادت مولی متّقیان این عزیز ما میهمان سفره پربرکت اول مظلوم عالم شود و امید که پروردگار رحمان در چنین شبی که درهای رحمتش باز است، جایگاه این هنرمند دوست‌داشتنی را نزد خود محفوظ بدارد.»

سیامک افسایی، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد سال ۵۰ قزوین بود و از ۶۴ فعالیت در عرصه تئاتر را آغاز و بیش از ۲۰ اثر نمایشی را کارگردانی کرد. او نویسندگی ۶ نمایشنامه و بازی در ۶۰ نمایش را در کارنامه داشت و از مهم‌ترین آثارش می‌توان به بازی در سریال «آنام» اشاره کرد. «کا»، «دوبارگی»، «می‌خواستم اسب باشم»، «باغبان مرگ»، «شام خداحافظی»، «آسمان روزهای برفی» و «چشم‌هایت را ببند» از جمله نمایش‌های است که آن مرحوم روی صحنه برد.

زنده‌یاد افسایی در ایام شیوع کرونا نمایش «خرس‌های پاندا به روایت ساکسیفونیست که دوستی در فرانکفورت دارد» را روی صحنه برد. وی پس از ابتلا به بیماری کرونا صبح روز 13 اردیبهشت در بیمارستان 29 بهمن تبریز از دنیا رفت.