به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، در راستای تکریم و ارج گذاری به تلاش‌ها و زحمات کادر درمان و سلامت کشور، ششمین روز از اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهید حمید عقیلی، پنجمین شهید مدافع سلامت در کشور تقدیم شد.

وی از پزشکان اهل مشهد بود که بعد از 23 سال خدمت خرداد ماه امسال بر اثر درگیری با بیماری کرونا و در جریان خدمت رسانی به مردم جان خود را فدا کرد.

در هفتمین روز "تئاتر فجر 39" چه آثاری اجرا می‌شوند؟

امروز جمعه 17 بهمن‌ماه همزمان با روز هفتمین این رویداد، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان هفتمین روز از اجراهای صحنه‌ای آثار این دوره از جشنواره خواهند بود.

اجراهای صحنه‌ای

در مجموعه "تئاتر شهر"، تالار اصلی در تمام روزهای برگزاری جشنواره از ساعت 18 میزبان اجرای‌ نمایش "گرگاس‌ها یا روزبخیر‌آقای وزیر" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی خواهد بود.

"کمان ابرو" به کارگردانی حمید ابراهیمی امروز ساعت 17 در تالار چارسو اجرا می‌شود. تالار سایه در ساعت 15 میزبان اجرای نمایش "پاشوره" به کارگردانی حسن عابدی خواهد بود و "سه‌شنبه‌های لعنتی" به کارگردانی محمدمهدی خاتمی هم در ساعت 17 در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

در "تئاتر مولوی" و در ساعت 15 نمایش "باب بارا" به کارگردانی نیما ایمان‌زاده اجرا می‌شود.

تماشاخانه "ایرانشهر" هم در دو سالن "دکتر ناظرزاده" و "استاد سمندریان" میزبان آثار این دوره از جشنواره است. امروز در سالن ناظرزاده و در ساعت 17 نمایش "کانالپسی" به کارگردانی وحید نفر روی صحنه می‌رود. ساعت 19 هم نمایش "آژدهاک" به کارگردانی کیومرث مرادی در سالن سمندریان روی صحنه می‌رود.

در تالار حافظ هم نمایش "چاقوی دم‌کرده شب" به کارگردانی جلیل امیری در ساعت 19 روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های خیابانی

امروز جمعه 17 بهمن‌ماه و در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌ها، از ساعت 15:30 تا 18:30 در محوطه مقابل تالار وحدت به ترتیب نمایش‌های "6599"، "هشت روز بدون تماس تصویری"، "V.A.R"،‌ "روز آرمیتا"، و "ترور آفتاب" اجرا می‌شود.

در محوطه آب‌نمای بازار بزرگ "ایران‌مال" هم در دو نوبت 18:30 و 19 دو نمایش "6599" و "هشت روز بدون تماس تصویری" اجرا خواهد شد.

"ایوان انتظار" مترو میدان ولیعصر(عج) هم امروز در ساعت 11 میزبان اجرای نمایش " V.A.R " و پس از آن در ساعت 11:30 میزبان نمایش "#خودم شروع می‌کنم" خواهد بود.

دیگرگونه‌ها

نمایش "دموکراسی سفارشی" به کارگردانی میلاد جباری مولانا هم در بخش "دیگرگونه‌ها" امروز در ساعت 18:30 در باغ موزه قصر اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 19 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایش "آنتروپی" به کارگردانی زهرا رفیعی در این بخش از ساعت 16 در فضای مجازی اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 19 بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش "پانزده ثانیه" به کارگردانی پویان محمودی از امروز از ساعت 17 در آدرس خیابان شهید باهنر،‌ نرسیده به میدان قدس،‌ بن بست نخعی پلاک یک اجرا می‌شود.

نمایش‌ "است" به کارگردانی جعفر حجازی از ساعت 13 امروز از مبدأ خیابان خارک اجرای خود را آغاز می‌کند. این اجرا تا 18 بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش‌"هوم" به کارگردانی سارا کریمیان اقبال امروز در دو نوبت 16:30 و 18 در آدرس کارگر شمالی، خیابان نصرت، نبش کوچه عباسی، پلاک 74 اجرا می‌شود.

نمایش "تناسخ" به کارگردانی مهیار جوادی‌ها امروز ساعت 15 به‌صورت گردشی اجرا خواهد داشت. این اجرا تا  19 بهمن ادامه دارد.

نمایش‌های رادیویی

امروز در بخش اجراهای رادیویی دو نمایش "بوسه بر ماه" به کارگردانی الهه جباری در ساعت 16 و نمایش "قهرمان من تویی" به کارگردانی مبین بوی‌افراز در ساعت 18 در تماشاخانه استاد عباس جوانمرد اجرا خواهد شد.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.