سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "کمان ابرو" نوشته و کار حمید ابراهیمی هفدهم و هجدهم بهمن ماه در هفتمین و هشتمین روز از سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش میهمان این رویداد ساعت ۱۷ در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه خواهد آمد. تبسم هاشمی حائری، ماریه ماشاالهی، ملیحه مقیمی، اهورا ابراهیمی، مریم مهریان و زری اماد بازیگران این نمایش هستند.

حمید ابراهیمی درباره موضوع و مضمون نمایش "کمان ابرو" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشنامه درباره آرش کمانگیر است. یکی از ویژگی‌های این اثر این است که یک کار منظوم است و از زاویه دیگری به آرش نگاه کرده است. نمایشنامه "کمان ابرو" تلاش می‌کند که جوان‌های امروز را به آرش تشبیه کند.

او درباره تعداد کاراکترهای نمایش "کمان ابرو" عنوان کرد: سه کاراکتر در خود نمایشنامه‌ وجود داشت و در فضای اجرایی هم دو کاراکتر را خودمان به کار اضافه کردیم.

این کارگردان درخصوص فضای اجرایی نمایش اظهار داشت: ما از اکثر کارهای ایرانی مانند پرده‌خوانی و چیزهای دیگر که در نمایش‌های ایرانی وجود دارد در این کار استفاده کرده‌ایم. در واقع نمایش "کمان ابرو" یک نمایش روایی است. گاهی بازیگر از خود جدا می‌شود و نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کند. ما در این کار از موسیقی زنده هم استفاده کرده‌ایم.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا قصد اجرای عمومی نمایش "کمان ابرو" را دارد، توضیح داد: بله، اگر خدا بخواهد این کار را انجام می‌دهم. دوستانی که در جشنواره بودند دستور چاپ این اثر را دادند ولی درباره اینکه این اثر را چه زمانی و در چه سالنی اجرا می‌کنیم هنوز تصمیم نگرفته‌ایم و با جایی صحبت نکرده‌ایم.

او در پایان گفت: جشنواره تئاتر فجر می‌تواند به‌عنوان یک مسکن برای بچه‌های تئاتر عمل کند. خود من در دوران کرونا در تلویزیون و سینما فعال بودم ولی بچه‌هایی که فقط کار تئاتر می‌کنند در این مدت سختی‌های زیادی کشیدند و حالا این جشنواره می‌تواند به آن‌ها کمک کند. من خودم به اجرای آنلاین تئاتر اعتقادی ندارم ولی در حال حاضر چاره دیگری وجود ندارد چراکه نمی‌توانند همه مخاطبان را به سالن راه بدهند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است.