سرویس تئاتر هنرآنلاین، مهدی علی‌نژاد مدیر خانه نمایش مهرگان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره برنامه اجرای نمایش‌ها در پی بازگشایی تالارهای نمایشی گفت: خانه نمایش مهرگان از 29 دی‌ماه میزبان 4 اثر نمایشی است. نمایش‌های "آرت" به کارگردانی جلال احمدپور ساعت 17 و "راحله" به کارگردانی منصور صلواتی ساعت 19 در سالن شماره یک این مجموعه به صحنه خواهند رفت.

او در ادامه افزود: همچین دو نمایش "گرسنه‌ها" به کارگردانی حامد شیخی و "ظمان، مکان، ذبان" به کارگردانی حسین اناری به ترتیب ساعت 17:30 و 19 در سالن شماره 2 خانه نمایش مهرگان اجرا خواهند داشت.

علی‌نژاد درباره دستورالعمل بازگشایی تالارهای نمایشی عنوان کرد: به نظرم شرایط ایده‌آل نشده است اما چاره‌ای جزء ادامه فعالیت نیست و این وضعیت از بیکاری و بی‌پولی بهتر است.

مدیر خانه نمایش مهرگان در ادامه گفت: به اعتقاد من دستور بازگشایی و تعطیلی تماشاخانه‌ها جنبه سیاسی دارد و به نظرم پس از مدتی نیز دوباره تئاتر و سینما تعطیل خواهد شد؛ اما برخی نیز معتقدند که این فعالیت‌ها ادامه‌دار خواهد بود و تعطیل نخواهند شد.

او ضمن اشاره به اینکه تاکنون تنها مبلغ بیست میلیون تومان به منظور حمایت دریافت کرده است، عنوان کرد: تماشاخانه مهرگان فقط مبلغ بیست میلیون تومان بابت حمایت از کسب و کارهای زیان‌دیده در پی شیوع ویروس کرونا دریافت کرده است و تاکنون از هیچ حمایت و تسهیلات دیگری برخوردار نبوده‌ایم.

این بازیگر تئاتر در ادامه یادآور شد: چندی پیش از سوی صندوق اعتباری هنر به صندوق کارآفرینی امید به منظور دریافت وام صد میلیون تومانی دوران کرونا معرفی شدیم اما پس از مراجعه، از سوی این صندوق اعلام شد که به دلیل اینکه سال گذشته وامی به تماشاخانه پرداخت شده و هنوز تسویه نشده، امکان استفاده از تسهیلات ایام کرونا برای این تماشاخانه میسر نیست. سپس در پی این اعلام مذاکره‌ای با آقای آشنا داشتم و به ایشان گفتم که وام دوران کرونا که به مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا مربوط است به تسهیلات سال گذشته بی ارتباط است و در صورتی‌که دچار این شرایط نبودیم که درخواست وام نمی‌دادیم و اکنون نیز از آنجا که تعدادی تماشاخانه دچار این مسئله هستند قرار است آقای آشنا در این خصوص از صندوق اعتباری هنر پیگیری کند.