سرویس تئاتر هنرآنلاین: حسین فدایی حسین نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود در این روزها گفت: چندی پیش اداره کل هنرهای نمایشی طرحی را به منظور تولید تعدادی نمایشنامه ارائه کرد و در پی آن اکنون مشغول نگارش نمایشنامه "بی‌نهایت شب" هستم که این نمایشنامه موضوعی اجتماعی اخلاقی دارد و درباره روابط تعریف نشده است و نگارش این نمایشنامه رو به اتمام است.

او در ادامه افزود: در حوزه ترجمه نیز 6 جلد مجموعه "هری همر" را به پایان رسانده و به نشر هوپا ارائه کردم که اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. شخصیت اصلی این رمان بچه یک کوسه سرچکشی است که درگیر اتفاقاتی در اقیانوس می‌شود. این مجموعه کمیک حاوی تصویرسازی و ترکیب‌بندی ساده‌ای در متن است.

فدایی حسین همچنین اضافه کرد: همچنین ترجمه جلد پنج رمان "شاهزاده خانم" را نیز به اتمام رساندم و آن را به نشر پرتقال به منظور انتشار ارائه کرده‌ام. این رمان برگرفته از داستان سیندرلاست.

او ضمن اشاره به اینکه به پیشنهاد جهاد دانشگاهی مشغول نگارش کتابی به نام "ورود به دنیای داستان از طریق نمایش" هستم، عنوان کرد: این مجموعه در حوزه نمایش خلاق است و در آن به چگونگی استفاده ار داستان برای نمایش خلاق پرداخته می‌شود. این کتاب به منظور مطالعه مربیانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، نگاشته شده است.

این پژوهشگر در ادامه گفت: همچنین به پیشنهاد بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) قرار است 8 نمایشنامه کودک با موضوع امام رضا (ع) نگاشته شود که نگارش نمایشنامه‌های آن را به نویسندگان مختلف سفارش داده‌ام. این مجموعه پیرو سفارش سال گذشته مبنی بر نگارش 8 نمایشنامه در حوزه بزرگسال است که اکنون در مرحله چاپ قرار دارد.

حسین فدایی حسین همچنین اضافه کرد: دو کتاب "تئاتر برای بچه‌ها" و "کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان"  که پیشتر از سوی انتشارات نمایش به چاپ رسیده بود به دلیل استقبال به چاپ دوم رسید که این دو کتاب با طراحی و صفحه‌بندی جدید به زودی از سوی این انتشارات منتشر خواهد شد.

او ضمن بیان اینکه در حوزه تئاتر آهن‌ربایی نمایشنامه‌هایی را آماده کرده است، یادآور شد: تئاتر آهن‌ربایی طرح جدیدی برای گروه سنی کودک است که توسط نشر طلایی منتشر خواهد شد. نمایشنامه‌های این طرح آماده و ارائه شده و درکنار کتب، عروسک‌های متناسب با شخصیت نمایشنامه‌ها لازم است تا ضمن خواندن کتاب و کاربردی شدن آن‌ها از حرکت عروسک‌ها روی یک قطعه استفاده تا تبدیل به یک فعالیت نمایشی شود.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان همچنین افزود: در حوزه بازی‌ها نیز جلد دوم مجموعه 101 بازی با عناوین 101 بازی نمایشی جدید، 101 بازی موزیکال، 101 بازی مهادت زندگی جدید آماده و به نشر صابری ارائه شده است.

فدایی حسین در ادامه گفت: در حوزه اجرا نیز قرار بود تا مهر ماه نمایش "ویری ویری در سرزمین سلامت" را در تالار هنر به صحنه آورم که در پی تعطیلی سالن‌های نمایش در پی شیوع ویروس کرونا این امکان میسر نشد. از این رو این نمایش ضبط شد و به پیشنهاد اداره کل هنرهای نمایش قرار است در فضای مجازی منتشر شود. این نمایش پس از بازگشایی تالارهای نمایش نیز اجرا خواهد داشت.