سرویس تئاتر هنرآنلاین: بهزاد فراهانی درباره بازپخش برخی از تله‌تئاترها از شبکه چهارسیما و توجه به این مقوله در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: من به شدت به صدا و سیما گله‌مند هستم چراکه تلویزیون نسبت به تئاتر عناد دارد و انگار که متعلق به 80 میلیون جمعیت و رسانه‌ای ملی نیست. به اعتقاد من بازپخش کوتاه مدت برخی از تله‌تئاترها اتفاق خوبی بوده و باید از آنها سپاسگزار باشیم.

او در ادامه عنوان کرد: ما نزدیک به 35 شبکه تلویزیونی داریم که اگر هر کدام در هفته تنها یک تله‌تئاتر پخش کنند 35 تئاتر از صداو سیما پخش خواهد شد. حتی در صورتی‌که هر یک، دو هفته یک بار هم یک تئاتر از شبکه خود پخش کنند تعداد قابل توجهی تئاتر از تلویزیون پخش می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه توجه به پخش تله‌تئاتر منجر به رشد ادبیات و روانشناسی اجتماعی یک مملکت می‌شود، افزود: تئاتر آموزشی‌های فوق‌العاده‌ای برای آحاد جامعه در پی دارد. هم اکنون به دنبال شرایط ایجاد شده به دلیل ویروس کرونا، 7- 8 هزار هنرمند تئاتر بیکار در کشور داریم و در صورتی‌که تلویزیون به تولید تله‌تئاتر توجه نشان دهد، این تعداد هنرمند شرایط معیشتی خود را در این وضعیت تامین خواهند کرد و درآمدی خواهند داشت.

این بازیگر با طرح این پرسش که چرا در تلویزیون به درام‌نویسی شریف پرداخته نمی‌شود، اظهار کرد: متاسفانه برنامه‌ها و سریال‌هایی که از تلویزیونی پخش می‌شود هیچ آموزه فرهنگی و اجتماعی برای مردم ندارند و براین اساس مخاطب ترجیح می‌دهد، بیننده برنامه‌های شبکه‌های کشورهایی با رده‌های فرهنگی پائین‌تری باشد تا تماشاگر برنامه‌های شبکه‌های داخلی.

بهزاد فراهانی در پایان صحبت‌هایش گفت: پیشنهاد من به مدیران و مسئولان تلویزیونی این است که از هیئت مدیره خانه تئاتر و اعضای آن دعوت کنند تا مذاکرات و گفت‌وگوهایی با آن‌ها درباره تولید تله‌تئاتر داشته باشیم و پیشنهاداتی را در جهت تولید تئاتر تلویزیونی به آن‌ها مطرح کنیم و سیاست‌های کلانی را در این خصوص پایه‌ریزی کنیم.