سرویس تئاتر هنرآنلاین: نویسنده، کارگردان، بازیگر تئاتر و مدیر خانه نمایش آفتاب در شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین، درباره این مجموعه گفت: آموزشگاه خانه نمایش آفتاب از سال 1382 دایر است و تماشاخانه و پلاتو این مجموعه نیز از سال 1396 بازگشایی شده است و ظرفیت سالن خانه نمایش آفتاب 150 نفر است. این مجموعه حدود 600 مترمربع است.

او با بیان اینکه خانه نمایش آفتاب در پی تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 4 ماه است که فعالیت‌هایش متوقف شده، عنوان کرد: فعالیت‌های این مجموعه نیز در پی دستورالعمل صادره از اول تیرماه آغاز خواهد شد و اکنون منتظر اعلام پروتکل‌های مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور بازگشایی هستیم و در این راستا اداره کل هنرهای نمایشی باید مصوبات خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارائه دهد تا ما نیز براساس آن عمل کنیم.

طاهری ضمن اشاره به اینکه قصد دارد نمایش "همه چیز درباره آقای ف" نوشته آرش عباسی را تیر ماه در خانه نمایش آفتاب شهر قم به صحنه آورد، اظهار کرد: تمرینات این نمایش به پایان رسیده و بازبینی آن نیز انجام شده و منتظر دستورات لازم به منظور بازگشایی تماشاخانه هستیم تا آن را به صحنه آوریم. بازیگر این نمایش علی مقدم و صداپیشگان آن زهرا محمدباقری و زهرا فشکی از هنرمندان باسابقه شهر قم هستند.

او در ادامه اضافه کرد: انتظار و خواسته همه هنرمندان این است تا مسئولان با تلاش بیشتر از ضرر و زیان بیشتر تماشاخانه‌های خصوصی و هنرمندان جلوگیری کنند و خواهان آن هستیم تا هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.

این کارگردان تئاتر همچنین گفت: خانه نمایش آفتاب همچون بسیاری از تماشاخانه‌های استیجاری است و در پی شرایط ایجاد شده اجرای 6 نمایش اردیبهشت‌ماه در این مجموعه تعطیل شده است و از این رو مجبور به آن شدیم تا چک‌های متقاضیان اجرا را هر چه سریع‌تر به آن‌ها عودت دهیم. وضعیت به وجود آمده به دلیل ویروس کرونا ما را نیز دچار ضرر و زیان هنگفتی کرد.

او افزود: به منظور حمایت به آقای قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی که از مدیران صادق و دلسوز هستند مراجعه کرده‌ام و می‌دانم ایشان بسیار پیگیر هستند و قول‌هایی به منظور کمک و حمایت داده است اما متاسفانه به نظرم در صورتی‌که حمایت‌ها بیشتر به تعویق افتد، هنرمندان و تماشاخانه‌ها دچار خسران جبران ناپذیری خواهند شد و شاید بیشتر سالن‌های خصوصی تعطیل شوند در حالی‌که بخش اعظمی از بار تئاتر کشور بر دوش تماشاخانه‌های خصوصی است.

 سیدجواد طاهری درباره دیگر نمایش‌هایی که پس از بازگشایی خانه نمایش آفتاب در این مجموعه به صحنه خواهند آمد گفت: از جهتی که بسیاری از گروه‌های نمایشی نسبت به بازگشت هزینه‌های اجرایی خود با توجه به استفاده از 50 درصد ظرفیت سالن، اطمینان ندارند در ابتدای امر متقاضی اجرا نشده‌اند و شاید در ماه‌های آتی این اتفاق بیافتد. آن‌ها معتقدند که با وجود این شرایط شاید مخاطبان هم از نمایش‌های روی صحنه استقبال نکنند. باید جلوتر برویم تا ببینیم چه پیش می‌آید.