به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ژاله محمدعلی تهیه‌کننده و سردبیر این برنامه رادیویی ضمن اعلام این مطلب، گفت: این برنامه به نقد نمایشنامه‌های که در سالن‌های تهران اجرا می‌شوند، می‌پردازد و البته تنها مختص نمایش‌نامه‌های در حال اجرا نیست؛ در واقع بخش اعظمی از این برنامه درباره نقد این نمایش‌هاست که در این خصوص با تئاتر شهر و مراکزی که زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی است ارتباط مداومی داریم.

وی ادامه داد : در این برنامه هفته‌ای یک نمایش که روی صحنه است نقد می‌شود و هر هفته یک میهمان منتقد دارد و مهمان‌ها هم متغیر هستند و در بخش تلفنی هم با کارگردان‌ها و سایر عوامل گفت‌وگو می‌شود و بخش کوتاهی از نمایش روی صحنه نیز پخش می‌شود.

محمدعلی خاطرنشان کرد: بخش دیگر برنامه درباره اتفاقات و رخدادهای تئاتری است که در طول هفته رخ داده و توسط غزل نهانی با تیتر "پرسه در حوالی تئاتر" پخش می‌شود و در بخشی دیگر به نام "کلاس فن بیان" که مدرس آن آرش آبسالان است، فن بیان برای بازیگری و گویندگی در تئاتر و رادیو به شنوندگان آموزش داده می‌شود.

این تهیه‌کننده رادیویی افزود: بخش دیگر برنامه با عنوان "آنچه گذشت"  به مرور زندگی پیشکسوتان تئاتر می‌پردازد که شهین نجف‌زاده آن را اجرا می‌کند و فرشته فرشاد نویسنده آن است همچنین در بخش "تازه‌های اجرا" مهتا کریمی به معرفی اجراهای جدید تئاتر در تهران می‌پردازد.

محمدعلی در پایان گفت: دلیل زمان پخش این برنامه برای شنبه‌ها این است که روز تعطیل تئاتری‌هاست و فرصت دارند این برنامه را از رادیو نمایش بشنوند.

"صدادر صحنه" به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی و با کارشناسی و اجرای رضا آشفته شنبه‌ها ساعت 21 از  رادیو نمایش پخش می‌شود.