به گزارش هنرآنلاین، نمایش "تالاب هشیلان" به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی بعد از گذشت 10 سال جهت اجرای عموم، از 18 مهرماه در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود.

این نمایش یک درام خانوادگی است که در سال 88 نوشته شده است و جمعی از بازیگران نام آشنای تئاتر در آن به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش "تالاب هشیلان" را محمدعلی محمدی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و نوشین تبریزی، افشین سلیمان پور، مسعود شاه کرمی، یعقوب صباحی، محمد صدیقی مهر و آیه کیانپور از جمله بازیگران این نمایش هستند.

"تالاب هشیلان" تا 24 آبان ماه 1398 در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر بر روی صحنه است. این نمایش از روز پنج‌شنبه 18 مهرماه هر شب راس ساعت 8 شب برای عموم علاقمندان اجرا می‌شود.

 

"کاشف گیج" در تالار هنر روی صحنه رفت

نمایش "کاشف گیج" به نویسندگی الهه دهقان پیشه و بازنویسی و کارگردانی میلاد رمضانی ورجاوند از روز یک‌شنبه 7 مهرماه 98 ساعت 19:30 اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: "کریستف کلمب تصمیم گرفت برای فهمیدن گرد بودن زمین اینبار از سمت غرب به هندوستان سفر کند. بنابراین ایدۀ خود را با پادشاه اسپانیا در میان گذاشت و پادشاه به شرط آوردن طلا و جواهرات قبول کرد به او کمک کند. کلمب با همراهان خود سفر را آغاز کرد اما..."

در نمایش "کاشف گیج" بهمن داداشی، میلاد رمضانی ورجاوند، سعید قره داغلی، شادی کارآئین، سجاد مژدهی، بهروز مهرعلیان، و رضا نعمتیان به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: کامبیز بابایی، دستیار دوم کارگردان: شادی کارآئین، منشی صحنه: فاطمه قشلاقی، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، دستیاران طراح صحنه: محمد حسن درباغی فرد و لیلا طاهری، ساخت دکور: سامان قوچانی و جهانگیر مافی، طراح نور: کیوان ضیاءپور، مدیر صحنه: فهیمه حسینی، دستیاران صحنه: یاسر محمدی و علیرضا فتحی، طراح لباس: فهیمه حسینی، دوخت لباس: مژگان طهماسبی، مجریان گریم: حسین تبریزی و لیلا پریشان، تنظیم موسیقی و ساخت افکت: محمدحسین حسین خو و رامین عبدالهی، ساخت اکسسوار: فهیمه حسینی، فاطمه قشلاقی و شادی کارآئین، طراح پوستر و بروشور: ندا حیدری، روابط عمومی گروه، رزروشن و تبلیغات رسانه‌ای: ریحانه مطهری و عکاس: پیمان کلانتری.

 نمایش "کاشف گیج" هر روز بجز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت 19:30 به مدت سی شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده روی صحنه می‌رود.

 

سمانه زندی‌نژاد "آن دیگری" را به تئاتر شهرزاد می‌برد

سمانه زندی‌نژاد کارگردان تئاتر که پیش از این اجرای آثار موفقی چون "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید"، "عروسک‌های سکوت" و "اگه بمیری" را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده، قصد دارد در آبان‌ماه سال جاری نمایش "آن دیگری" را در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کند.

"آن دیگری" نوشته آرمین جوان است.

زندی‌نژاد تابستان سال ۹۶ نمایش "اگه بمیری" را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان تئاتر همراه بود.

به زودی بازیگران و عوامل "آن دیگری" اعلام می‌شود.

 

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تماشای "خاتون" نشست

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های نمایش‌هایی چون "خاتون" این است که با اسناد معتبری که دارد ما را از مفاهیم خرافی شبه مذهبی دور می‌کند.

علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از تماشای نمایش "خاتون" به کارگردانی حسین عالمبخش که این شب‌ها در پردیس تئاتر تهران به صحنه می‌رود، طی صحبت‌هایی عنوان کرد: نقش هنر در بیان مفاهیم بلند و مضامینی که به درد انسان‌ها مربوط است، حقیقتا بی‌بدیل است به نظر من هیچ کار دیگری در دنیا به اندازه هنر برای بیان واقعیت‌ها مؤثر نیست.

وی در ادامه افزود: شاید از دیرباز کارهای آیینی هم با بیان هنر بهتر در دل و جان مردم رسوخ کرده و هر چه که می‌گذرد، ضرورت این امر بیشتر حس می‌شود که با هنر بهتر می‌توانیم مفاهیم را به مردم منتقل کنیم.

زندوکیلی با بیان اینکه تئاتر "خاتون" هم از جمله کارهایی است که نمایش خوب را به خوبی به مردم عرضه کرده است، گفت: یک وقت ما کارهایی انجام می‌دهیم که خوب از آب در می‌آید اما اساسا کار خوبی نیست. اما اینکه در قالبی هنری مخاطب عمومی و مردم را ترغیب به تماشای نمایشی خوب کنیم ، اثرگذار خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری بتواند زمینه‌هایی را برای ایجاد قالب‌ها و فرم‌های هنری در راستای جذب مخاطب بیشتر مردمی با ایجاد طرح "هنر برای همه" فراهم کند، افزود: اگر آنچه می‌خواهیم در القا مفاهیم فرهنگی منتقل کنیم با زبان هنر باشد،‌ مطمئنا تأثیر بیشتری بر مردم خواهد گذاشت. در این راستا بهتر هم می‌توانیم سختی‌ها و آلام مردم را در شرایط سخت اقتصادی کم کنیم و آنها را به سمت زندگی بهتر و حقیقی‌تر سوق دهیم.

زندوکیلی در ادامه افزود: ما حتی اگر انسان‌های معتقدی هم نبودیم به عنوان یک ژانر می‌بایست از نمایش‌های مذهبی حمایت می‌کردیم، خوشبختانه طرفداران این کار هم حداقلی نیستند و چه کسانی که هنرمندند یا کسانی که هنر را دوست دارند یا ندارند به هنرهای آیینی و مذهبی احترام می‌گذارند. اساسا این هنرها جهت اشاعه و گسترش مذهب و دین بسیار تأثیرگذار است.

وی همچنین اظهار داشت: مردم اگر همین کار "خاتون" را با جان و دل ببیند حتما به مفاهیم واقعی دینی پی می‌برند و از اسناد و مفاهیم خرافی نادرست دور می‌شوند. شما ببینید تعزیه فارغ از اینکه در هنرهای نمایشی سهم بسزایی دارد،‌ در بحث حفظ آواها،‌ نواها و موسیقی ایرانی هم مؤثر است اینجاست که این هنر به دور از ممنوعیت‌ها در عرصه موسیقی یا حفظش توانسته با استفاده از ردیف‌های آوایی سینه به سینه منتقل شود. بنابراین از همین جهت نقش هنرهای نمایشی در نگهداشتن سنت‌ها برای ما خیلی مهم و مؤثر است.

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی،کیمیا ملائی، بهار ارجمند، امید زندگانی، علی برجی و منوچهر علیپور هستند و گروه حرکت و فرم نمایش عبارتند از: عرفان سمیعی، فواد میرزاده، سجاد نجاتی، عرفان حسنی، مجید دریایی، محمد امین معینی، سجاد محمدزاده، دانیال کریمی، محمدعلی غریبی، امین قربانی، محمد ابراهیمی و مهدی کشمیری.

فرشته‌های این نمایش ثنا زفرقندی، ملیکا محمدی، مژده حاتمی نژاد، پریا میر افضل، روشنک چنیان، مریم غمیلویی، سلما زفرقندی، فاطمه حسنی نصیری هستند.

دیگر عبارتند از: دستیار کارگردان: بابک تن، موسیقی: محمد فرشته نژاد، طراح چهره پردازی: امیر حسین غفاری، طراح صحنه: ساسان فرهاد پور، دستیار طراح صحنه: محمد حسین طلوعی، طراح لباس: سهیلا جوادی، دستیار طراح لباس: ساره گیتی بخش، طراح حرکت: میلاد محمد زاده، مربی فرشته ها: زهرا هدایتی، فاطمه هدایتی و سمیه عالم بخش، عکاس: نیلوفر افشار، طراح پوستر: زهره شیروانی، ساخت تیزر و تدوین مرضیه قربانی و تهیه کننده: اعظم توکلی زاده.