سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "حماقت ایکاروس" نوشته مهدی معبودی و کار محمدرضا حسینی از اول مهرماه ساعت 21 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی جواد یحیوی، سعید داخ، علی‌پویا قاسمی، پناه باقریان، محمدعلی شهیدی و مانی اخشی هستند.

محمدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "حماقت ایکاروس" گفت: در اجرای این اثر به دنبال یک اتفاق و رویکرد جدیدی بودیم و بر این اساس سعی کردیم با استفاده از یک قصه اساطیری و اضافه کردن ماجرایی مدرن، اتفاقی پست مدرنی را شکل دهیم. داستان این نمایش از قصه‌های اساطیری معتبر است که با شکل جدیدی روی صحنه آمده است.

او درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: کنش دراماتیک این نمایش ترس از تغییر است. ددالوس نویسنده‌ای است که همراه با کاراکترهایی که سال‌ها با آن‌ها زندگی می‌کند قصه‌ای را خلق می‌کند. متاسفانه این کاراکترها افسارگسیخته شده‌اند و ددالوس قدرت آن را ندارد که آن‌ها را کنترل کند و با آن‌ها به مشکل اساسی بر می‌خورد. در انتهای داستان این نمایش نیز مخاطب با موقعیت ترس از تغییر مواجه می‌شود.

این کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی این اثر یادآور شد: با توجه به فضای نمایشنامه، شیوه‌ای که برای اجرای این نمایش درنظر گرفتیم ادغام دو فضای رئال جادویی و سوررئال است. انتخاب و تلفیق این دو شیوه اجرایی به شدت متفاوت به ما کمک کرد تا فضای این اثر را که دارای توهمات ذهنی است خلق کنیم.

حسینی درباره طراحی صحنه این اثر اظهار کرد: صحنه این نمایش محدوده ذهنی ددالوس است که کاراکترها را در آن خلق کرده است و هر کاراکتری که قسمت و وجهی از ددالوس است در این محدوده کارشکنی می‌کند. در طراحی صحنه نیز فضای متوهم ذهنی ددالوس در شرایط گوناگون و کتاب‌هایی که به صورت فراوان روی صحنه است، مشاهده می‌شود.  

او درباره موسیقی این نمایش تصریح کرد: بابک کیوانی مهندسی صدای این نمایش را انجام داده است. این اثر موسیقی خام ندارد و مهندسی صدایی برای آن صورت گرفته تا به فضای این نمایش کمک کند تا ذهن آشفته ددالوس را به تصور بکشد تا مخاطب را به ذهن این شخصیت نزدیک کند تا نمایش بیشتر برایش ملموس شود.

در خلاصه داستان نمایش "حماقت ایکاروس" آمده است: ددالوس نویسنده تنهایی است که قصه‌ای را سال‌ها نوشته و در محدوده ذهن خود با آن‌ها زندگی می‌کند، حال تمام افراد قصه، افسار گسیخته شده و او قدرتی برای کنترل آن‌ها ندارد و می‌ترسد قصه را تغییر دهد ...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: کمیل توحیدلو، طراح لباس: مقدی شامیریان، طراح نور: رضا حیدری، طراح گریم: ثمین سالک، موسیقی و مهندسی صدا: بابک کیوانی، دستیار کارگردان ‌و برنامه‌ریز: آیدین صمیمی، دستیاران لباس: آنوش آوانسیان و سوسن بقاء شانجانی، دوخت لباس: حسین پناهی، مدیر صحنه: ایمان خرم نژاد، طراح صحنه: علی پویا قاسمی، طراح پوستر و بروشور: مازیار ربیعی، عکاسان: کوروش برزی و آرمین سلجوقی، طراحی و ساخت تیزر و ویدیو آرت: گروه هنری آرت کات (مریم میرزایی و محمد سلیمی)، مدیر اجرایی گروه هنری آرت کارت: میثم زرقانی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات مجازی: سارا حدادی و مجید مهرآبادی.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.