سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش کافه‌ای و موزیکال "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" با طراحی و کارگردانی کامران شهلایی از امروز 16 تیرماه ساعت 20 در کافه تریای تالار اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. اجرا و آواز این اثر نمایشی برعهده رسول نجفیان و اجراگردان آن کامران شهلایی و فاطمه درستکار هستند.  

کامران شهلایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش کافه‌ای و موزیکال "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" با حضور رسول نجفیان گفت: طی همکاری پیشینی که با آقای نجفیان به عنوان بازیگر در نمایش "دوران خوش بازنشستگی" در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان داشتم، سر تمرینات نمایش از آنجا که او خاطراتی را تعریف می‌کرد و آوازهایی را می‌خواند، متوجه شدم که رسول نجفیان جامع‌الهنر است و این موضوع برایم بسیار جذاب بود.

او با بیان اینکه قطعات "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" براساس یک منو توسط تماشاگر انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: کنسرت - نمایش "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" مجموعه‌ای از اجرای خاطرات نوستالوژیک و ترانه‌های کمتر شنیده شده و یا شنیده نشده رسول نجفیان است. این اجرا به دلیل تنوع المان‌ها یک فهرست دارد که با انتخاب تماشاگران هر شب اجرایی متفاوت از شب قبل دارد.

کارگردان و نویسنده نمایش "هفت روز از تیر شصت" در ادامه افزود: منویی در اختیار تماشاگران در کافه تریای مجموعه تئاترشهر قرار داده می‌شود و هر میز این امکان را دارد که از میان فهرست، یکی را انتخاب کند و ما در هر اجرا 10 قطعه از میان آوازها، قصه‌ها و... که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد را اجرا خواهیم کرد که اجرای هر روز با روزهای دیگر برحسب انتخاب تماشاگران متفاوت است.

شهلایی با اشاره به اینکه بسیار علاقمند بودم که حس خوب آوازخوانی و قصه‌خوانی رسول نجفیان را با دیگران به اشتراک بگذارم، عنوان کرد: این اجرا کولاژی از قصه‌ها، استندآپ کمدی‎ها، آوازهای پاپ و سنتی، کودک‌خوانی مربوط به دهه 60، شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، خیام‌خوانی بوشهری، طنزخوانی و ... با موسیقی است.

او ضمن بیان اینکه انتخاب قطعات و تمرینات این نمایش 5 ماه به طول انجامیده است، اظهار کرد: من و خانم فاطمه درستکار به عنوان اجراگردان در کنار آقای رسول نجففیان حضور داریم و در این روند سفارشات را دریافت کرده و اجرا را هدایت می‌کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایش "آوانتاژ" درباره موسیقی این اجرا تصریح کرد: موسیقی این اجرا به صورت زنده و با دو ساز پیانو و سه تار توسط رسول نجفیان نواخته می‌شود.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: با این اجرا قصد داشتم حس و حال خوبی را برای مخاطبان براساس قابلیت‌های اجرایی آقای نجفیان ایجاد کنم. به نظرم این نمایش موزیکال حس خوشایندی را به تماشاگران انتقال خواهد داد.

دیگر عوامل کنسرت- نمایش "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" عبارتند از: طراح لباس: نسیم قنبری، طراح لباس: نسیم قنبری، دستیار کارگردان: شکوفه بابایی، طراح گرافیست: مهتاب قرآنی و عکاس و تیزر: تبسم ارگی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این اثر را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.