سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "اتاق بی‌خوابی+ اتاق پذیرایی" به نویسندگی و کارگردانی مسعود شاه‌محمدی از 6 تیرماه ساعت 21 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران این نمایش پریسا محمدی، مهدی میرزاییان، تیما پوررحمانی و روشنک رضایی‌مهر هستند. "اتاق بی‌خوابی" روزهای فرد اجرا می‌شود و "اتاق پذیرایی" روزهای زوج روی صحنه می‌رود.

مسعود شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه نمایش "اتاق بی‌خوابی+ اتاق پذیرایی" یک اثر اپیزودیک است، گفت: مخاطبان برای تماشای هر یک از این دو اثر باید بلیت مجزا تهیه کنند اما با اینکه این دو به صورت سریالی هستند اما درصورتی‌که تماشاگری به تماشای یکی از این دو قسمت هم بنشیند چیزی را از دست نخواهد داد.

او در ادامه اضافه کرد: در واقع اتفاقات قصه اتاق پذیرایی، 2 ساعت پیش از اتاق بی‌خوابی رخ می‌دهد. این دو اپیزود داستان مستقلی دارند و در اتاق پذیرایی بخش‌هایی از اتاق بی‌خوابی پخش خواهد شد تا تماشاگر در صورتی‌که اپیزود اتاق بی‌خوابی را  ندیده باشد، متوجه داستان آن شود.

کارگردان نمایش "قدم زدن با اسب" درباره داستان نمایش "اتاق بی‌خوابی+ اتاق پذیرایی" خاطرنشان کرد: این نمایش در مورد زندگی زناشویی است که مرد در آن خیانت کرده است و جانمایه این اثر نمایشی به انسان مدرنی که با طلاق و کج‌خلقی به دنبال و در جست‌وجوی عشق است، می‌پردازد.

او همچنین افزود: شخصیت مرد نمایش که در رابطه عاطفی خود با همسرش شکست خورده است، تصمیم گرفته که خودش را همراه با او به ته یک دره عمیق پرتاپ کند و اینگونه نه فقط زندگی زناشویی که همه چیز را تمام کند.

شاه‌محمدی با اشاره به اینکه "اتاق بی‌خوابی+ اتاق پذیرایی" نمایشی رئال است، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: این اثر پرفورمنسی از ترکیب صدا و دوربین است و تماشاگر با صحنه فیلمبرداری روبرو و تمام ملزومات صحنه فیلمبرداری در صحنه نمایش دیده می‌شود.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس درباره طراحی صحنه و موسیقی این اثر نمایشی یادآور شد: طراحی صحنه نمایش در عین حال که رئال است اما به صورت مینی‌مال فضای سکانس اتاق خواب و سکانس اتاق پذیرایی در آن به تصویر کشیده شده است. موسیقی نمایش نیز ساخته شده است و به صورت پلی‌بک در مدت زمان دو ساعت نمایش پخش می‌شود.

او ضمن بیان اینکه تمرینات نمایش حدود دو ماه و نیم به طول انجامید، در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که پیش از این نمایش اپیزودیک سریالی در ایران اجرا شده است اما طبق تحقیقات من اینگونه نیست و اکنون برای نخستین بار است که چنین اثر نمایشی در ایران به صحنه می‌آید، در صورتی‌که در برخی نقاط دنیا از جمله برادوی تئاترهای سریالی اجرا شده است.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه‌کننده: مسعود شاه‌محمدی و واحد هنری رنگ باراد، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: هادی بادپا، موسیقی: پالیز شاه محمدی، طراح پوستر و بروشور: شهاب الدین رنجبرحسینی، عکاس: احسان نقابت، ساخت تیزر: امیر صمصامی، منشی صحنه: بهگل شهیدی، مدیران صحنه: مهدی قاسمی و علی میرزایی و مدیر روابط عمومی: سپهر ضیایی.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "اتاق بی‌خوابی+ اتاق پذیرایی" را از سایت تیوال تهیه کنند.